خرید و فروش زیرپوستی مسكن ملی ادامه دارد!

مدیرسا: در حالی مسئولان همیشه بر غیرقانونی بودن خرید و فروش امتیاز مسكن ملی تاكید می كنند كه بررسی ها نشان میدهد سودجویان هنوز از این كار دست بر نداشته اند؛ وزارت راه و شهرسازی امروز اعلام نمود كه امتیاز متخلفان باطل و خاطیان مورد پیگرد قانونی قرار می گیرند.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، از سال قبل كه برخی آگهی های خرید و فروش امتیاز واحدهای طرح اقدام ملی مسكن در فضای مجازی مشاهده شد وزارت راه و شهرسازی اعلام نمود كه هرگونه خرید و فروش امتیاز این واحدها ممنوعست و قابلیت انتقال ندارند.
با این وجود، گشتی در سایت های مجازی فروش ملك نشان میدهد خرید و فروش امتیاز مسكن ملی نه فقط متوقف شده بلكه افزایش یافته است.
قیمت های غیرواقعی آگهی های مسكن ملی
جالب این كه در بعضی آگهی ها قیمت هر متر مربع نیز تعیین شده است. بطور مثال در یكی از آگهی ها قیمت فروش مسكن ملی در شهر جدید ایوانكی ۷۰۰ هزار تومان در هر متر مربع اعلام شده و این در حالیست كه حداقل هزینه ساخت هر واحد ۲.۵ میلیون تومان است.
در آگهی دیگری اعلام شده كه به خریدار تعهد محضری داده می شود و انتقال قطعی یك سال آینده صورت خواهد گرفت. نكته قابل توجه دیگر اینكه در بعضی ها آگهی ها نام شهر واحد مورد نظر درج نشده است.

امتیاز مسكن ملی ارزش معاملاتی ندارد
با وجود آن كه وزیر راه و شهرسازی و معاون او همیشه بر ممنوعیت فروش امتیاز مسكن ملی تاكید كرده بودند امروز هم معاونت مسكن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی طی اطلاعیه ای اشاره كرد: ثبت نام اولیه طرح اقدام ملی مسكن ارزش معاملاتی ندارد و خرید و فروش آن غیر قانونی می باشد و ثبت نام در سامانه به معنای عضویت یا تخصیص واحد نیست و چه بسا بعد از بررسی شرایط قانونی فرد ثبت نام كننده غیر واجد شرایط تشخیص داده شود و بدین سان مدارك آن همچون كد رهگیری و… فاقد هر گونه ارزش است. بنابراین، خرید و فروش آن فقط موجب از بین رفتن سرمایه خریدار است.
این معاونت در اطلاعیه خود از ممنوعیت واگذاری امتیاز واحدهای طرح ملی مسكن آگاهی داد و اعلام نمود: امتیاز این قبیل افراد باطل می شود، همین طور واگذاری و انتقال امتیاز مسكن ملی به غیر تحت هر یك از عناوین حقوقی، غیرمعتبر و ممنوعست و برمبنای مقررات پیگرد قانونی دارد.
در ادامه این اطلاعیه، آمده است: در صورت اقدام به واگذاری امتیاز به غیر، علاوه بر اقدام قانونی مقابل افراد متخلف، امتیاز آنها باطل و افراد خریدار نیز از هیچ حقوقی بهره مند نخواهند شد.

منبع: