مدیرعامل شركت راه آهن خبر داد حمل ۱۳۲ میلیون تن بار در ایام كرونایی امسال

به گزارش مدیرسا مدیرعامل شركت راه آهن از رشد ۱۴۳ درصدی تولید ناوگان در كشور آگاهی داد و اظهار داشت: از شروع امسال تا روز سه شنبه ۹ اردیبهشت، ۱۳۲ میلیون تن بار بوسیله شبكه ریلی حمل شده كه رشد چهار درصدی حمل از نظر تناژ را نشان میدهد.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، سعید رسولی در مراسم مرحله نخست بهره برداری از ناوگان جدید ریلی در سال جهش تولید اظهار نمود: در هفتم اردیبهشت ماه امسال شرکت های حمل و نقل ریلی رکورد جدیدی را به ثبت رساندند و موفق شدند بیشترین میزان حمل روزانه بار در شبکه ریلی را در تاریخ راه آهن به ثبت برسانند که رکوردشکنی قابل توجهی بشمار می رود.
وی ادامه داد: با وجود شیوع ویروس کرونا و اینکه در این ایام کارهای اقتصادی با رکود مواجه بود، با همکاری شرکت های سرمایه گذار و کارخانه های تولیدی ۵۶ دستگاه انواع ناوگان ریلی توسط شرکت های داخلی ساخته شد که از این تعداد چهار دستگاه لوکومتیو، ۵۰ دستگاه ناوگان باری و دو دستگاه واگن مسافری تولید شد. ارزش ریالی این تولیدات ۱۲۵ میلیارد تومان بود که نسبت به زمان مشابه سال قبل این میزان تولید رشد ۱۴۳ درصدی را تجربه نمود.
او همینطور به افزایش هشت برابری حمل گندم در کشور اشاره نمود و اظهار داشت: از شروع سال جاری تا کنون بیش از ۱۶۸ هزار تن گندم جابه جا شده است که نسبت به زمان مشابه سال قبل هشت برابر رشد را نشان میدهد و از طرفی دیگر نیز در همین بازه زمانی ۵.۱ میلیون تن بار بوسیله راه آهن جابجا شده که از نظر تناژ چهار درصد و از نظر تن کیلومتر نسبت به زمان مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش یافته است.
مدیرعامل شرکت راه آهن با اعلان اینکه حمل بار در بخش ترانزیت نیز ۱۵۱ درصد رشد داشته است، اظهار داشت: در زمینه ساخت چرخ قطار که قبلا برای تامین آن به صورت ۱۰۰ درصدی به خارج از کشور وابسته بودیم مراحل فنی و تست چرخ تولید داخل انجام شده و طی دو هفته آینده هشت چرخ زیر واگن خواهد رفت و تست عملیاتی آن انجام می شود و امیدواریم با انجام این تست ها بتوانیم از واردات چرخ قطار بی نیاز شده و به خودکفایی دراین زمینه دست پیدا نماییم.

منبع: