اسلامی در مراسم بهره برداری از ۵۶ دستگاه ناوگان ریلی: امسال ۲۰۰۰ دستگاه ناوگان ریلی تحویل می گیریم

به گزارش مدیرسا وزیر راه و شهرسازی از تولید و تحویل ۲۰۰۰ دستگاه انواع ناوگان ریلی امسال آگاهی داد و اظهار داشت: در امتداد تحقق شعار جهش تولید، توسعه شبكه ریلی در دستور كار قرار دارد و امیدواریم تا اختتام دولت ۱۲۰۰ كیلومتر به خطوط ریلی كشور اضافه شود.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، محمد اسلامی ظهر امروز در مراسم بهره برداری از ۵۶ دستگاه ناوگان ریلی تولید داخل اظهار نمود: تحقق شعار جهش تولید در حوزه راه آهن به معنای بهینه تر، ایمن تر، سریع تر و اقتصادی تر کردن حمل و نقل ریلی است و وقتی از بهینه تر کردن صحبت می نماییم به معنای این است که باید خواب واگن ها کمتر شود و ضریب ایمنی نقل و انتقالات و استفاده از توان مویرگی راه آهن به حداکثر ممکن برسد. همین طور باید سرعت بازسازی خطوط بیشتر شده و خطوط دوم ریلی را برای بالا بردن ظرفیت شبکه به بهره برداری برسانیم.
وی ادامه داد: امسال می توانیم سهم بیشتری در ترانزیت بار داشته باشیم و سهم ریل را در حمل بار افزایش دهیم. همین طور امیدواریم تا اختتام دولت دوازدهم ۱۲۰۰ کیلومتر راه آهن به شبکه ریلی کشور اضافه شود؛ چونکه بعنوان مثال شرکت راه آهن متعهد است حداقل ۲۰۰ و حداکثر ۴۰۰ کیلومتر خطوط فرعی را به بهره برداری برساند و پروژه های راه اندازی خط دوم ریلی را نیز در دستور کار دارد که مهمترین آن خطوط ریلی بافق – اصفهان و کرج قزوین است.
وزیر راه و شهرسازی اشاره کرد: در سال قبل ۷۷۸ دستگاه انواع ناوگان ریلی ساخته شد و امیدواریم امسال به هدف تولید ۲۰۰۰ دستگاه انواع ناوگان ریلی دست پیدا نماییم.
اسلامی اشاره کرد: در روزها و هفته های گذشته که ویروس کرونا شیوع پیدا کرد با وجود مشکلاتی که برای همه به وجود آورد، این ایام فرصت بسیار مناسبی برای ایمن سازی و بازسازی خطوط است و زیباسازی واگن ها باید به صورت جدی صورت گیرد تا بتوانیم با انجام چنین اقداماتی حس مطلوبیت برای مسافران را بالا ببریم. همین طور گسترش شبکه ریلی در امتداد شعار جهش تولید مقام معظم رهبری و توجه ویژه رئیس جمهور به این مسئله همچون اهداف ما در حوزه راه آهن است، چونکه می توانیم از مزایای آن در توسعه ترانزیت و شبکه ریلی استفاده نمائیم.

منبع: