متقاضیان بیمه بیكاری كرونا شماره حساب بدهند

مدیرسا: كارگران و متقاضیان بیمه بیكاری لطمه دیده از كرونا كه پیامك وزارت كار را دریافت كرده اند، ظرف ۲۴ ساعت از دریافت پیامك باید شماره حسابی برای واریز مبلغ بیمه بیكاری اعلام كنند.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با صدور اطلاعیه ای اعلام نمود که تمامی مقرری بگیرانی که در اسفند سال ۱۳۹۸ شغل خودرا از دست داده و بیکار شده اند، ظرف ۲۴ ساعت پیامک درخواست شماره حساب برای واریز بیمه بیکاری را دریافت خواهند کرد.
بر این اساس متقاضیان باید بعد از دریافت پیامک با مراجعه به سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری به آدرس https: //bimebikari.mcls.gov.ir/ در اسرع وقت و حداکثر ۱۲ ساعت، نسبت به درج شماره حساب بانکی خود در یکی از بانک های تعیین شده در سامانه اقدام نمایند.
در این اطلاعیه تاکید شده مسئولیت اعلام صحت و سقم شماره حساب و انطباق آن با کد ملی برعهده فرد متقاضی است.
این اطلاعیه درباب متقاضیان بیکار شده در اسفند سال ۹۸ است اما لیست افرادی هم که تاریخ بیکاری آنها در فروردین ماه سال ۹۹ بوده توسط سازمان تامین اجتماعی احصاء و آمارگیری شده و در آینده نزدیک برای این افراد نیز پیامکی مشابه ارسال خواهد شد.
پیش از این مسعود بابایی – مدیرکل پشتیبانی از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار – در گفت و گو با ایسنا از ثبت درخواست بیش از ۸۲۲ هزار نفر در سامانه بیمه بیکاری و تایید و پذیرش درخواست بیش از ۶۹۰ هزار مشمول دریافت بیمه بیکاری آگاهی داده بود.

ارسال پیامک مشمول یا عدم مشمول به متقاضیان فروردین ماه
به گفته وی، مشخصات کامل مشمولین بیمه بیکاری که تا اختتام ۹۹.۱.۳۱ در سامانه ثبت نام کرده اند، بعد از بررسی توسط سازمان تامین اجتماعی به ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال و بوسیله آنها به ادارات کل تامین اجتماعی استان ارسال می شود و برای مشمولین و غیرمشمولین که تا اختتام ۹۹.۱.۳۱ ثبت نام کرده اند، پیامکی در خصوص مشمول یا عدم مشمول بودن ارسال خواهد شد.
مدیرکل پشتیبانی از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار همین طور تصمیم گیری درباب متقاضیان بیکار شده در اردیبهشت ماه را منوط به تشکیل کارگروهی مرکب از نمایندگان وزارت کار، سازمان برنامه و بودجه، وزارت کشور و سازمان تامین اجتماعی اعلام نموده است.

۶ بانکی که متقاضیان باید در یکی از آنها حساب داشته باشند
برابر اعلام اداره کل پشتیبانی از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار، متقاضیانی که پیامک درخواست شماره حساب را دریافت کرده اند و در یکی از ۶ بانک سپه، رفاه، ملی، ملت، صادرات و تجارت حساب دارند باید به سامانه بیمه بیکاری مراجعه و شماره حساب را ثبت کنند.
هفته های گذشته باوجود پیش بینی تسهیلات حمایتی و بیمه بیکاری برای کارگاه ها و کارگران لطمه دیده از کرونا، انتقادهایی نسبت به عدم پرداخت تسهیلات و تاخیر در واریز بیمه بیکاری به کارگرانی که به سبب تعطیلی کارگاهها خانه نشین شده اند، صورت گرفته بود که خوشبختانه سازمان برنامه و بودجه، اختصاص ۱۲۸۶ میلیارد تومان اعتبار از محل قسمتی از منابع یک میلیارد یورویی صندوق توسعه ملی بابت تامین هزینه های مدیریت تبعات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا به صندوق بیمه بیکاری سازمان تامین اجتماعی را در ایام اخیر ابلاغ نمود.
پرداخت مقرری بیمه بیکاری ایام کرونا تنها به کسانی صورت می گیرد که مشمول قانون کار و قانون بیمه بیکاری و تابع قانون تامین اجتماعی باشند.

اعلام شماره حساب کمتر از ۱۲ ساعت، احتمال واریز تا عید فطر
با توجه به اطلاعیه وزارت کار، افرادی که مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری کرونا شده و پیامک وزارت کار برای درخواست شماره حساب واریز بیمه بیکاری به دست آنها رسیده باید در سریع ترین زمان ممکن و حداکثر ۱۲ ساعت به سامانه بیمه بیکاری مراجعه و شماره حساب بانکی خودرا اعلام کنند.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، پیش بینی می شود در صورت اعلام بموقع و ثبت شماره حساب تاییدشدگان نهایی متقاضی بیمه بیکاری، حداکثر تا عید فطر مبلغ بیمه بیکاری به حساب مشمولان واریز شود.

منبع: