بدترین پسورد های ممكن برای حساب های كاربری

مدیرسا: در این گزارش به مروری بر بدترین و ناایمن ترین رمزهای عبور در حساب های كاربری اینترنتی خواهیم پرداخت.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، این روزها که هر لحظه خبری از گوشه و کنار جهان در خصوص حمله سایبری و هک حساب های کاربری کامپیوتر و گوشی هوشمند نظیر ای میل، پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام به گوش می رسد، کاربران باید درباره افزایش امنیت سایبری حساب های کاربری خود دقت بیشتری کرده و اقدامات لازم را برای محافظت از اطلاعات شخصی خود انجام دهند.
خیلی از متخصصان امنیت سایبری اعتقاد دارند که خیلی از کاربرانی که گرفتار حملات سایبری و نفوذ به حریم شخصی و اطلاعات کامپیوتر شان می شوند، از پسورد و رمزعبورهای ناایمن و نادرستی استفاده می نمایند که به هکرها این امکان را می دهد تا براحتی و بدون هیچ گونه زحمتی، رمز عبور قربانیان موردنظر را حدس زده و به اطلاعات خصوصی شان دسترسی پیدا کنند.
کارشناسان و متخصصان فعال در حوزه امنیت سایبری همیشه بر این باورند کاربرانی که به آسانی در معرض هک و نفود هکرها و مجرمان سایبری قرار گرفته اند، از کلمات عبور و پسورد های بسیار ساده، ابتدایی و قابل حدسی بهره برده اند.
این گزارش که در مجله فوربس آمده است، به مرور مختصری بر مجموعه کلمات عبور و پسورد هایی که از امنیت سایبری بسیار پایین و ضعیفی برخوردار می باشند، می پردازد که در زیر لیست بعضی از این رمزهای عبور ناایمن ذکر شده است:
۱۲۳۴
۱۲۳۴۵۶۷۸۹
۱۱۱۱
QWERTY
iloveyou
admin
۶۶۶۶۶۶
abc۱۲۳
monkey
dubsmash
test
۶۵۴۳۲۱
aa۱۲۳۴۵۶
password۱
football
sunshine
princess
charlie
donald
Welcome
Starwars
Dragon
Hello
Freedom
whatever
superman
نام کاربر
نام خانوادگی کاربر
نام همسر کاربر
تاریخ تولد کاربر
عدم تغییر رمزعبور پیشنهادی از طرف سرویس مربوطه
به عقیده کارشناسان، یک ترفند کاربردی و مفید دیگری که می تواند به امنیت پسورد حساب های کاربری در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، حساب های کاربری گوشی و کامپیوتر شما کمک نماید، بهره گیری از سمبل ها و حروف غیر الفبایی همچون %، $، *، @ است.
در هر صورت، کاربران با در نظر گرفتن موارد فوق، باید رمز عبوری را انتخاب کنند که بتوانند آنرا به راحتی به خاطر آورند و در ضمن، در هیچ جایی جز ذهن خود، آنها را یادداشت نکرده و برای هیچ کس نیز آنرا به زبان نیاورند.

منبع: