بوئینگ ۷۳۷ مكس به آسمان باز می گردد

مدیرسا: مدیر ارشد اجرایی شركت هواپیمایی ایرلاین اخیرا در برآوردی اعلام نموده است كه هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مكس در سه ماهه چهارم سالجاری میلادی به آسمان جهان باز خواهند گشت.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، گری کلی، مدیر ارشد اجرایی ساوث وست ایرلاینز بعنوان بزرگترین شرکت هواپیمایی عرضه دهنده پروازهای اقتصادی و ارزان قیمت در جهان، اخیرا برآورد و اعلام نموده است که هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس بعد از حدود یک سال زمین گیری، باری دیگر در آینده ای نزدیک مجوز های لازم را برای پرواز و بازگشت به آسمان جهان دریافت خواهند کرد.
وی پیشبینی کرده است که این اتفاق تا فصل پایانی سالجاری میلادی یعنی سه ماهه چهارم ۲۰۲۰ رخ خواهد داد و تمامی شرکت های هواپیمایی که میزبان این نوع و مدل از هواپیما هستند و در یک سال گذشته نتوانستند از آن استفاده کنند، بار دیگر قادر خواهند بود آنرا وارد ناوگان هوایی خود کنند و خیل عظیمی از مسافران شان را با این پرنده آمریکایی جابه جا کنند.
پس از آن که دو فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس به فاصله کمتر از شش ماه سقوط کردند و بالغ بر ۶۰۰ نفر از مسافران و خدمه پروازی آنها جان باختند، تمامی ایرلاین های فعال در سرتاسر جهان پرواز این مدل هواپیما را در خطوط پروازی خود ممنوع و متوقف کردند تا نتایج سازمان هوانوردی فدرال آمریکا با همکاری شرکت سازنده آن یعنی بویینگ و سایر موسسات و کارشناسان مربوطه در مورد نقص نرم افزاری و سایر مشکلات ایمنی آن معلوم و مشخص شود.
زمین گیر شدن هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس در طول یک سال گذشته در تمامی ایرلاین های فعال در جهان ضرر و زیان های مالی بسیاری را برای این غول هواپیماسازی آمریکایی و همینطور شرکت های هواپیمایی به ارمغان آورده است. البته به باور خیلی از تحلیل گران درصورتی که جلوی پرواز این هواپیماهای بزرگ در کشورهای مختلف گرفته نمی شد، حوادث هوایی و ناگوار بسیاری رخ می داد و رزومه تیره و تاریک این پرنده می افزود.
بوئینگ این یکی از بزرگ ترین و کلیدی ترین صادرکنندگان ایالات متحده به حساب می آید و با طراحی، توسعه و فروش هواپیما در مدل و اندازه های مختلف، نقش بسزایی در درآمدزایی و تولید ثروت برای اقتصاد این کشور بزرگ ایفا می کند. این شرکت تحت تأثیر سقوط دو فروند هواپیمای ۷۳۷ مکس پارسال تابحال بالغ بر ۹ میلیارد دلار زیان دهی داشته است.