چند هزار نفر مقرری بیمه بیكاری كرونا گرفتند؟

مدیرسا: با بیان سازمان برنامه و بودجه نخستین لیست مقرری بگیران بیمه بیكاری ناشی از شیوع ویروس كرونا برای ۱۰۳ هزار نفر از ثبت نام كنندگان در سامانه بیمه بیكاری وزارت كار واریز شده و پرداخت مقرری به لیست دوم مشمولان طی روزهای آینده صورت خواهد گرفت.

به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، در هفته گذشته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از آغاز پرداخت مقرری بیمه بیکاری ناشی از کرونا و واریز آن به حسابهای مشمولان و متقاضیان بیکار شده طی هفته جاری آگاهی داد.

سالاری به لیستی از بیکاران ایام کرونا اشاره نمود که از طرف وزارت کار به سازمان تامین اجتماعی ارسال شده و لیست مذکور بعد از پالایش توسط این سازمان به سازمان برنامه و بودجه و خزانه کشور ارائه شده تا بیمه بیکاری به حساب مشمولان واریز شود.

وی پرداخت بیمه بیکاری را مشروط به بیکاری فرد متقاضی و عدم اشتغال وی در این مدت ذکر کرد و اظهار داشت: با پالایش صورت گرفته، لیست ۲۴۰ هزار نفری از لطمه دیدگان کرونا به همراه شماره حساب افراد برای دریافت بیمه بیکاری به سازمان برنامه و بودجه ارائه شده است.

واریز مقرری بیمه بیکاری به حساب مشمولان و متقاضیان به دنبال اطلاعیه وزارت کار انجام شد که در آن از تمام مقرری بگیرانی که در اسفند سال ۱۳۹۸ شغل خودرا از دست داده و بیکار شده اند خواسته بود بعد از دریافت پیامک ارسال شماره حساب برای واریز بیمه بیکاری نسبت به درج شماره حساب بانکی خود در یکی از بانک های تعیین شده در سامانه بیمه بیکاری وزارت کار اقدام نمایند.

اطلاعیه وزارت کار درباب متقاضیان بیکار شده در اسفند سال ۱۳۹۸ بوده و لیست افرادی که تاریخ بیکاری آنها مربوط به فروردین ماه سال ۱۳۹۹ است، توسط سازمان تامین اجتماعی در دست پالایش و بررسی است؛ چنانچه بنابر اعلام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، لیست متقاضیان دریافت بیمه بیکاری فروردین ماه برمبنای شرایط تفاهم اعلام شده با دولت ظرف چند روز آینده به سازمان برنامه و بودجه ارائه خواهد شد. همین طور درباب متقاضیان و مشمولان بیمه بیکاری اردیبهشت ماه طبق آنچه که مدیرکل پشتیبانی از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار اعلام نموده در کارگروهی جداگانه و مرکب از نمایندگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان برنامه و بودجه، وزارت کشور و سازمان تامین اجتماعی تصمیم گیری خواهد شد.

به دنبال اعلام سازمان تامین اجتماعی در خصوص آغاز پرداخت مقرری بیمه بیکاری به حساب مشمولان، سازمان برنامه و بودجه شب گذشته اعلام نمود که لیست ۱۰۳ هزار نفری ثبت نام کنندگان در سامانه بیمه بیکاری وزارت کار که به تایید سازمان تامین اجتماعی رسیده، برای پرداخت مقرری بیمه بیکاری ناشی از شیوع ویروس کرونا به بانک مرکزی ارسال شده و طبق آنچه خزانه کل کشور اعلام نموده است این مقرری به حساب مشمولان واریز شده است.

همچنین لیست و شماره حساب بخش دوم مشمولان طرح پرداخت بیمه بیکاری به مشاغل لطمه دیده از کرونا در ایام آینده بعد از تایید و ارسال سازمان ‎تأمین اجتماعی با قید فوریت پرداخت خواهد شد.

پیش از این سازمان تامین اجتماعی اعلام نموده بود که لیست ۲۴۰ هزار نفری از لطمه دیدگان ناشی از کرونا را به همراه شماره حساب افراد برای دریافت بیمه بیکاری به سازمان برنامه و بودجه ارائه کرده است.

لازم به ذکر است که حق بیمه ‎بازنشستگی و درمان مشمولان نیز بمنظور برقراری سنوات و درمان افراد مذکور توسط ‎سازمان برنامه و بودجه تخصیص یافته و به حساب بیمه بیکاری سازمان تامین اجتماعی واریز شده است.

واریز مقرری بیمه بیکاری از طرف سازمان برنامه و بودجه مربوط به قسمتی از ثبت نام کنندگان اسفند ۱۳۹۸ بوده و سایر پرداختی ها برای ماههای بعد طی روزهای آینده به تدریج و بعد از تأیید و اعلام اطلاعات حساب های مابقی مشمولین توسط سازمان تامین اجتماعی صورت خواهد گرفت.

به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، واریز مقرری بیمه بیکاری به حسابهای ثبت نام کنندگان اسفند ۹۸ به دنبال ابلاغ سازمان برنامه و بودجه در خصوص تخصیص اعتبار ۱۲۸۶ میلیارد تومانی از محل قسمتی از منابع یک میلیارد یورویی صندوق توسعه ملی بابت تامین هزینه های مدیریت تبعات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا به صندوق بیمه بیکاری سازمان تامین اجتماعی انجام گرفته است و انتظار می رود باتوجه به آغاز پرداخت مقرری بیمه بیکاری، روند واریزی ها به حسابهای کارگران بیکار شده از کرونا در ایام اخیر با سرعت بیشتری دنبال شود.

منبع: