در گفت وگو با وزیر راه و شهرسازی روحانی: همه دستگاه ها موظف به همراهی و كمك در گسترش ساخت و ساز مسكن هستند

به گزارش مدیرسا رئیس جمهور با تاكید بر لزوم ایجاد تحرك حداكثری در ساخت و عرضه مسكن در سراسر كشور اظهار داشت: همه دستگاه های دولتی و عمومی باید به هر نحو ممكن و خصوصاً با در اختیار قرار دادن اراضی قابل استفاده برای ساخت مسكن، وزارت راه و شهرسازی را در راه ایجاد تحرك و رونق بیشتر در ساخت و ساز و سامان دادن به بازار مسكن یاری كنند.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز جمعه در گفت و گو با مهندس محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، توجه بیشتر به ساخت و ساز در حریم و حومه کلان شهرها را مورد تاکید قرار داد و گفت: برای تکمیل پروژه های مسکونی نیمه تمام، همچون برج های مسکونی که سال هاست در منطقه ۲۲ شهرداری تهران نیمه تمام رها شده، با مدیریت وزیر راه و شهرسازی مهلت زمانی محدودی مقرر شود. همین طور برای تکمیل پروژه های مشابه دیگر در سراسر کشور، برنامه زمانی تعیین شده و در صورت ضرورت با مراجع قضایی نیز دراین زمینه رایزنی و هماهنگی شود تا واحدهای مسکونی این پروژه ها هر چه سریع تر تکمیل و به اعضا و متقاضیان و افراد واجد شرایط واگذار شود.
روحانی با اشاره به اینکه متاسفانه در سال های اخیر پیشرفت قابل انتظار در بازسازی و بهسازی بافت های فرسوده شهری حاصل نشده است، اشاره کرد: لزوم دارد از زمین های دستگاه ها و نهادهای دولتی و عمومی برای رونق ساخت و ساز و احیا بافت های فرسوده، خصوصاً در مناطق مرکزی شهرها استفاده گردد و همه بخش ها باید وزارت مسکن را دراین زمینه همراهی و کمک کنند.
وزیر راه و شهرسازی نیز در این گفت و گو از پیش بینی ساز و کارهای لازم برای مشارکت حداکثری مردم در ساخت و ساز واحدهای مسکونی گزارشی ارائه کرد که به سبب آن در بیشتر قریب به اتفاق شهرهای کوچک و متوسط، اراضی دولتی پیش بینی شده، در اختیار مردم واجد شرایط که در سامانه اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده اند، قرار خواهد گرفت. در همین راستا با ابلاغ دستور اخیر ریاست جمهوری که بمنظور ایجاد گشایش در ساخت و ساز شهرک های مسکونی در حریم شهرها صادر شده و به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری نیز رسیده است، زمینه گسترش عرضه زمین و توسعه ساخت و ساز مسکن در محدوده حریم شهرها فراهم می شود.

منبع: