معاون بنیاد مسكن كشور اعلام كرد راه اندازی ۴۰ هزار واحد مسكونی ویژه نیازمندان تا اختتام امسال

فارس بگفته معاون بازسازی و مسكن روستایی بنیاد مسكن كشور، تا اختتام امسال در چارچوب طرح راه اندازی مسكن محرومین ۴۰ هزار واحد ویژه اقشار نیازمند در مناطق روستایی كشور راه اندازی و واگذار خواهد شد.
عزیزالله مهدیان پنج شنبه ۹ مرداد در حاشیه کلنگ زنی راه اندازی ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومین در مناطق روستایی فارس در روستای دودمان شیراز که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، اظهار کر: در چارچوب راه اندازی طرح مسکن محرومین پرداخت ۳۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره از طرف بنیاد مسکن و سازمان برنامه و بودجه پیش بینی شده است.
او با اعلان اینکه طیف وسیعی از اقشار کم درآمد روستایی و خانوارهای کم بضاعت زیر پوشش این طرح قرار می گیرند، اظهار داشت: خانه دار شدن اقشار کم بضاعت روستایی که شریف ترین اقشار جامعه ما هستند، افتخاری است که نصیب خادمان و خدمتگذاران مردم می شود.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور با اعلان اینکه رسیدگی به امور محرومین و کوشش برای ایجاد سرپناه برای این اقشار قسمتی از آرمان های بنیاد مسکن و از آموزه های اصلی انقلاب اسلامی است، اشاره کرد: راه اندازی ۲۰ هزار واحد از طرح یاد شده تابحال به انتها رسیده است.
مهدیان، افق زمانی اجرای طرح ویژه مسکن محرومین با مشارکت وهمراهی سازمان برنامه و بودجه را یک ساله اعلام نمود و اظهار داشت: دراین افق یک ساله تلاش می شود تا شرایط لازم برای اقشار لطمه پذیر در مناطق روستایی برای بهره مندی از طرح مسکن محرومین فراهم گردد.
او در بخش دیگری از سخنانش درباب بازسازی واحدهای لطمه دیده از حوادث سیل و زلزله در کشور، اظهار داشت: حداکثر تا اختتام مهرماه امسال واحدهای مسکونی زلزله زده که سال قبل گرفتار لطمه و خسارت شدند تکمیل شده و تحویل متقاضیان می شوند.
مهدیان با اشاره به اینکه در سراسر کشورپنج میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی وجود دارد که از این تعداد بیش از ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار واحد در چارچوب مسکن روستایی، بهسازی شده اند، اظهار داشت: بهسازی ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار واحد مسکونی روستایی با همت بنیاد مسکن و با تهیه نقشه و انجام خدمات مهندسی انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس نیز در حاشیه این مراسم بیان کرد: شروع راه اندازی ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن محرومین در استان فارس با حضور معاون رئیس جمهور آغازی بر خانه دار شدن طیف وسیعی از افراد بی بضاعت روستایی است.
عطاءالله زمانی افزود: بنیاد مسکن با اولویت دادن به راه اندازی این واحدهای مسکونی در امتداد عمل به آموزه های معنوی که این بنیاد بر پایه آن استوار است تلاش می کند تا اختتام امسال این طرح را به سرانجام برساند.
او با اعلان اینکه این طرح در روستای دودمان شهرستان شیراز کلید خورد، اظهار داشت: در چارچوب طرح مسکن محرومین ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره و ۳۰۰ میلیون ریال وام بلا عوض به متقاضیان ساخت یک واحد ۶۰ متر مربعی اعطا می شود.
زمانی عنوان کرد: راه اندازی این نوع سرپناه ویژه خانوارهایی است که در سالهای گذشته نتوانسته اند از تسهیلات و امکانات مسکن بهره مند باشند.