رییس سازمان هواپیمایی كشوری خبر داد واردات هواپیما در دوران تحریم

رئیس سازمان هواپیمایی كشوری با اشاره به واردات تعداد زیادی هواپیما در روزهای تحریم به كشور اظهار نمود: رایزنی های مختلف صورت گرفته و مجوز پرواز آلمان را برای ایران ایر گرفته ایم اما منتظر مجوز وزارت بهداشت این كشور هستیم.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، تورج دهقانی زنگنه در مراسم تودیع و معارفه خود اظهار داشت: صنعت هوایی از اوایل اسفندماه سال قبل به سبب شیوع ویروس کرونا گرفتار بحران خطیری شده و صادقانه باید اظهار داشت که چشم انداز روشنی هم برای خروج از آن نداریم، چونکه ایکائو در ابتدا اعلام نمود که در سال ۲۰۲۲ از این بحران عبور می نماییم اما بعدا آنرا اصلاح کرد و اظهار داشت: در سال ۲۰۲۴ از بحران خارج خواهیم شد.
وی با اشاره به این که پیش بینی ها درباره خروج از شیوع بحران کرونا دائما تغییر می کند، افزود: در عین حال صنعت هوایی کشور گرفتار تحریم های ظالمانه ای بوده و آمریکایی ها هرچه در توان داشتند برای زمین گیر کردن صنعت هوایی کشور به کار گرفتند، اما به لطف متخصصان کشور روز به روز دراین زمینه شکوفاتر شدیم و الان شاهدیم که در دوره تحریم، هواپیماهای زیادی وارد کردیم، شرکت های هواپیمایی تعطیل شدند و نیروهای زبده تری تربیت شدند که این به مدلول پویایی صنعت هوایی کشور است.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: هم اکنون با وجود تحریم ها تعمیرات هواپیما تا رده های بسیار سنگین انجام می شود و شرکت های دانش بنیان پیچیده ترین تجهیزات و قطعات این صنعت را تعمیر می کنند و می سازند.
دهقانی زنگنه همین طور در پاسخ به سوالی در خصوص این که چه برنامه ای برای صنعت هوایی کشور دارید و آیا در زمینه ی مذاکره برای برقراری پروازهای خارجی کاری انجام شده است یا خیر، اظهار داشت: مجوزهای لازم برای پرواز به آلمان توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) را دریافت کرده ایم و تنها منتظر مجوز وزارت بهداشت این کشور هستیم و به محض این که مجوز بدهند پرواز به این کشور صورت خواهد گرفت.
ایشان سپس اظهار داشت: همه هدف و اولویت ما ایمنی و رضایت مردم است و در حال رایزنی با شرکت های معتبر دنیا هستیم تا کیفیت پروازها را باید به جایی که باشد، برسانیم و به محض این که به توافق برسیم آنرا اعلام خواهیم کرد.