توسعه خدمات هوشمند بار با فعالیت ۲۰ استارتاپ

به گزارش مدیرسا مسوول هوشمندسازی ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از حضور ۲۰ استارتاپ در حوزه حمل و نقل بار كشور اطلاع داد.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، شهاب خدامرادی، صنعت حمل و نقل را یکی از شریان های اصلی رونق اقتصادی توصیف کرد و اضافه کرد: بر این اساس از حدود یک دهه گذشته سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در زمینه حمل و نقل بار و کالا با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همکاریهای مشترکی را شروع کرده و به نتیجه رسانده است که بر مبنای آن شرکت های حمل بار می توانند با مشتری بدون واسطه در ارتباط باشند و درباره قیمت و نحوه بارگیری با هم به توافق برسند.
وی یکی از موضوعات مهم در این عرصه را مبحث صدور بارنامه توسط شرکت های حمل و نقل بار ذکر کرد و خاطرنشان کرد: تعداد شرکت های حمل ونقلی که با بازارگاه ها همکاری می کنند کم است بنابراین بازارگاه ها تقاضا دارند که بتوانند مستقل از شرکت ها با مجوز سازمان راهداری خودشان بارنامه صادر کنند تا فرایند حمل و نقل بار تسهیل شود.
خدامرادی تصریح کرد: از آنجایی که مسئول اصلی این کار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است، قرار شد این مورد در این سازمان بررسی و راهکارهای رفع این چالش عرضه شود. با عنایت به اهمیت و ابعاد بزرگ مبحث حمل و نقل هوشمند بار قرار بر آن شد تا کمیته های تخصصی و فنی در حوزه های برون شهری، درون شهری، خدمات، محصول و حمل و نقل بین المللی شکل گیرد تا با بررسی مباحث مختلف به صورت تخصصی و فنی راهکارهایی برای توسعه حمل و نقل هوشمند بار عرضه شود.
مسوول هوشمندسازی ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه بازارگاه ها نقش ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته را یک مرجع بالادستی دارند، افزود: تشکیل کمیته های فنی و تخصصی مورد توافق بازیگران این عرصه است و بزودی این کمیته ها تشکیل می شود.
بر مبنای اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، خدامرادی اضافه کرد: هم اکنون بازارگاه ها برای برقراری ارتباط بین صاحبان کالا و صاحبان ناوگان فعالیت می نمایند. علاوه بر آن ۲۰ شرکت استارتاپ در حوزه خدمات بار داریم که در این حوزه فعال می باشند.

منبع: