در جلسه كمیته خودرو مطرح شد؛ شفاف سازی روند واگذاری اموال و دارایی غیرمولد خودروسازان

به گزارش مدیرسا یك مقام مسئول، از برنامه ریزی برای پیش فروش و فروش فوق العاده خودرو های داخلی اطلاع داد و اظهار داشت: خودروسازان باید اموال و دارایی های غیرمولد خویش را سریعتر واگذار كنند.
به گزارش مدیرسا به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، مهدی صادقی نیارکی در نشست کمیته تخصصی خودرو، با تشریح مهمترین تصمیمات این کمیته برای ساماندهی وضعیت صنعت خودرو، خواهان عرضه گزارشی از جانب خودروسازان در جهت اجرای مصوبات ستاد اقتصادی سران سه قوه در خصوص واگذاری اموال و دارایی های غیرمولد شد.
معاون امور صنایع وزارت صمت اضافه کرد: واگذاری دارایی های غیرمولد خودروسازان همچون این مصوبات بوده و خودروسازان با عرضه گزارشی از نحوه تحقق این مصوبات، به تشریح وضعیت تولید و میزان کاهش تعهدات خودرو های معوق پرداختند.
صادقی نیارکی روند تجاری سازی و تولید خودرو را مناسب ارزیابی کرد و اضافه کرد: از آغاز سال ۹۹ تا آخر مردادماه، بیشتر از ۳۶۵ هزار دستگاه خودرو توسط دو خودروساز بزرگ کشور تولید شده که بخش عمده ای از این تولیدات در چارچوب کاهش تعهدات در اختیار مشتریان قرار گرفته است.
افزایش ۲۲ درصدی تولید خودرو تا ابتدای شهریورماه
وی از افزایش ۲۲ درصدی تولید خودرو تا ابتدای شهریور ۹۹ اطلاع داد و اظهار داشت: در این بازه زمانی روند تحویل خودرو های معوق افزایشی بوده و تابحال ۲۱۱ هزار و ۵۲۰ خودروی معوق تحویل مشتریان شده است.
گفتنی است؛ در این جلسه، عملکرد شرکت های خودروساز در طرح های فروش و پیش فروش در مرحله اول و دوم مورد بررسی قرار گرفت و تصمیماتی برای طرح های آتی فروش و پیش فروش خودرو اتخاذ شد.

منبع: