مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی لرستان مطرح كرد: كمك جهاد دانشگاهی به علمی و تخصصی كردن طرح نوین مشاغل خانگی

به گزارش مدیرسا لرستان مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی لرستان اظهار داشت: ما دنبال تخصصی و علمی كردن طرح نوین مشاغل خانگی هستیم و اساسا جهاد دانشگاهی كه مرجع علمی و تخصصی است خیلی به ما كمك كرد.
علی آشتاب در گفتگو با ایسنا اظهار نمود: جهت ثبت نام مشاغل خانگی مشکلی نداریم و سامانه باز است.
وی افزود: شش میلیارد تومان اعتبار برای مشاغل خانگی اختصاص داده ایم که اولویت ما بحث تعاونی هاست؛ تا الآن و در مرحله اول ۱۹ شرکت تعاونی شناسایی کردیم که معرفی نماییم و در ادامه بحث شناسایی دفترهای خوداشتغالی در چارچوب مشاغل خانگی را داریم.
این مسئول با اشاره به تداوم تفاهم نامه با جهاد دانشگاهی، عنوان کرد: این تفاهم نامه در بخش آموزش، بازاریابی، فروش و اتصال به بازار در چارچوب الگوی مشاغل خانگی است.
آشتاب افزود: طرح های جهاد دانشگاهی در بخش مشاغل خانگی و خودمان را موردحمایت قرار می دهیم.
این مسئول اضافه کرد: جهاد دانشگاهی طرح مشاغل خانگی را خوب در سطح کشور برگزار کرده است.
وی خاطرنشان کرد: بحث اصلی ما این است که مبحث صفر تا صد فرایند تولید در چارچوب شناسایی، آموزش، توانمندسازی، تأمین مالی و اتصال به بازار فروش شامل می شود که سبب پایداری و موفقیت این فعالیت اقتصادی می شود و خوشبختانه جهاد دانشگاهی در اجرای این طرح موفق عمل کرده است.
آشتاب اضافه کرد: طرح نوین مشاغل خانگی به رفع بیکاری و هم در بحث اقتصاد خانواده کمک کرده چونکه اغلب جامعه هدف ما در اجرای این طرح بانوان هستند و به سلامت خانواده کمک می نماید در کنار آن مشاغل خانگی هم وجود دارند.
آشتاب عنوان کرد: ما دنبال تخصصی و علمی کردن این طرح هستیم و اساسا جهاد دانشگاهی که مرجع علمی و تخصصی است خیلی به ما کمک کرد.
وی با اشاره به فراخوان ثبت نام از متقاضیان راه اندازی مشاغل خانگی، عنوان کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در ذیل برنامه اشتغال فراگیر و در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی، جهش تولید، کمک به توانمندسازی اقتصادی خانواده ها و پشتیبانی از کسب وکارهای خرد، کوچک و خانگی در کشور با نظارت و مدیریت معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با همکاری جهاد دانشگاهی بعنوان یک نهاد توسعه ای در حال اجراست.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان خاطرنشان کرد: کلیه علاقه مندان می توانند جهت آگاهی از ظرفیت ها، مزیت ها و شرایط به سامانه inhb.ir رجوع و نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

منبع: