رئیس اتاق تعاون ایران : نمایشگاه صنعت ساختمان سبب كاهش قیمت تمام شده و افزایش تولید مسكن می شود

مدیرسا: رئیس اتاق تعاون ایران، ارتقای سطح كیفی محصولات تولیدی و فراهم كردن بستر دستیابی تولیدكنندگان به بازارهای صادراتی را همچون اهداف برگزاری بیستمین نمایشگاه صنعت ساختمان عنوان نمود و برگزاری نمایشگاه را در افزایش تولید مسكن و كاهش قیمت تمام شده موثر دانست.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، بهمن عبدالهی در حاشیه افتتاح بیستمین نمایشگاه صنعت ساختمان و نهمین نمایشگاه آسانسور، پله برقی، بالابرهاو قطعات و تجهیزات جانبی که با حضور وزیر راه و شهر سازی و سرپرست وزارت صمت برگزار شد، اظهار نمود: در نمایشگاه امسال بیش از ۴۵۰ شرکت داخلی در حوزه های مختلف صنعت ساختمان مشارکت داشته و تعداد زیادی از نمایندگان شرکتهای خارجی که کشورهای آنها به سبب محدودیت سفر امکان حضور نداشتند در نمایشگاه حضور پیدا کردند که باتوجه به تنوع و گستردگی صنوف صنعت ساختمان این تعداد از نظر ما مثبت و قابل توجه بود.

وی ادامه داد: همین طور هیاتهای تجاری از کشورهای هدف صادراتی همچون سوریه، ترکیه، عراق وافغانستان، عمان و امارات و تولید کنندگان، کنشگران، تعاونگران و فعالان صنعت ساختمان کشور با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی شرکت کرده اند.

رئیس اتاق تعاون ایران با اشاره به رشد کمی و کیفی بیستمین نمایشگاه صنعت ساختمان اظهار نمود: در بحث برگزاری و افتتاح اولویت اول ما رعایت پروتکلهای بهداشتی و حضور کنترل شده و با فاصله اجتماعی حاضرین بود و با تمهیداتی که در این خصوص اتاق تعاون بعنوان مجری برگزاری نمایشگاه پیش بینی کرده بود تیم پزشکی و غربالگری استقرار یافت تا بازدیدکنندگان با سهولت بهتری از نمایشگاه بازدید کنند.

عبدالهی اضافه کرد: مساله بعد حضور متخصصین امر در نمایشگاه امسال است و بازدید به صورت عمومی نیست بلکه متخصصان صنعت ساختمان می توانند در نمایشگاه حضور پیدا کنند و باقی علاقمندان بوسیله فضای مجازی و اینترنت می توانند از پخش آنلاین نمایشگاه استفاده کنند.

وی در پاسخ به سوال ایسنا درباب تاثیر برگزاری نمایشگاه در کنترل قیمتها در بازار مسکن خصوصاً مصالح ساختمانی اظهار نمود: از برگزاری نمایشگاه امسال سه هدف را دنبال می نماییم ؛ اول معرفی تولیدات صنعتی کشور تا تولیدکنندگان فرصت عرضه محصولات و توانمندیهای خودرا داشته باشند. دوم بحث مارکتینگ و بازاریابی و فروش محصولات چه در حوزه بازارهای داخلی چه خارجی و بین المللی که باتوجه به شعار جهش تولید و تاکید بر توسعه صادرات هدف مهمی برای ما امسال شمرده می شود و باید زمینه برای دستیابی تولیدکنندگان به بازارهای جهانی و صادراتی را فراهم نماییم.

رئیس اتاق تعاون ایران افزود: سومین هدف ما بررسی و کمک به ارتقای سطح کیفی محصولات تولیدی کشور است. تولید محصول یک بحث و کیفی بودن آن بحث دیگری است که باید توامان دیده شود پس تولیدکنندگان با عرضه محصولات و رقابت با یکدیگر در سطح افزایش کیفی محصولات خود می توانند اهتمام داشته باشند.

بگفته عبدالهی برگزاری این نمایشگاه در حوزه مسکن می تواند به تسهیل تامین نیازمندیهای تولیدکنندگان و افزایش تولید مسکن و کاهش قیمت تمام شده آن کمک نماید.

وی در پاسخ با سوال دیگر ایسنا درباب آغاز ساخت مسکن کارگری در شهرکهای صنعتی اظهار داشت: مقدمات اولیه انجام شده و به خوبی پیش رفته و از ماه آینده کار را با جدیت شروع خواهیم کرد.

رئیساتاق تعاون در آخر از حضور بیش از ۴۰ شرکت تعاونی فعال در حوزه مسکن و مصالح ساختمانی در این نمایشگاه آگاهی داد.

به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا بیستمین نمایشگاه صنعت ساختمان به همت اتاق تعاون ایران از امروز لغایت یکشنبه ۲۳ شهریور ماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی دایر خواهد بود.

تحقق شعار “جهش تولید” و معرفی فرصت ها، توانمندی ها و پتانسیل های موجود در صنعت ساختمان، ضرورت رونق اقتصادی و توسعه کسب و کار در شرایط رکود حاکم بر بخش مسکن، استفاده از ظرفیت ها، دانش و توان داخلی در برآوردن نیازهای داخلی در شرایط سخت تحریم و اتکابه دانش بومی سازی شده با معرفی آخرین دستاوردهای داخلی از اهداف برگزاری بیستمین نمایشگاه صنعت ساختمان است.

منبع: