در گفت وگو با مدیرسا مطرح شد تمایل به كسب و كارهای اینترنتی بیشتر شده است

یك فعال حوزه كار معتقد می باشد الكترونیكی شدن خدمات در بازار كار اثرگذار می باشد و مردم از مشاغل و خدماتی كه در بستر اینترنت شكل بگیرند، بیشتر استقبال می كنند.
علی اصلانی در گفت و گو با ایسنا، بر ضرورت الکترونیکی شدن خدمات اصرار کرد و اظهار داشت: موضوع دولت الکترونیک چند سالی است که مطرح می شود چون به تناسب پیشرفت تکنولوژی و انجام خیلی از کارها بر بستر اینترنت ناگزیریم به سمت الکترونیکی شدن خدمات برویم.
وی افزود: هم اکنون خیلی از جوانان تمایل به انجام کارهای خدماتی مثل گذشته ندارند چون فرهنگسازی درباب برخی مشاغل مثل بنایی یا کفاشی صورت نگرفته و نگاه به مشاغل سنتی تغییر کرده است در عوض انجام خیلی از مشاغل و ارائه خدمات به شکل اینترنتی با اقبال بیشتری روبه رو شده است.
این فعال حوزه کار اضافه کرد: شاید قبلا ۸۵ درصد نیروهای کار در کارخانه های صنعتی کار می کردند ولی امروز بیش از ۵۰ درصد نیروها در بخش خدمات خصوصاً خدمات الکترونیک مشغول کار هستند پس اگر زیرساختها و زیربناها را برای الکترونیکی کردن امور مهیا نماییم خیلی از کارها با سرعت و سهولت بیشتری دنبال می شود.
اصلانی در عین حال الکترونیکی شدن خدمات را در بازار کار اثرگذار دانست و اظهار داشت: با ماشینی شدن کارها و ورود ماشین آلات به خط تولید کارخانه ها، کار یدی کمتر می شود و دیجیتالی شدن امور ممکنست به کاهش نیروی کار منجر شود پس باوجود مزایای بسیاری که الکترونیکی شدن خدمات دارد و به شفاف سازی و کاهش هزینه های مردم منجر شود، می تواند در بازار اشتغال و کاهش نیروهای کار هم موثر باشد.
او در آخر با اشاره به راه اندازی سامانه جامع روابط کار اظهار داشت: هدف این سامانه کاهش مراجعات به ادارات کار و ارائه خدمات آسان و در دسترس به کارگران و کارفرمایان است که تابحال در چند استان به مرحله اجرا درآمده است ولی معتقدم که این سامانه مشکلاتی دارد که باید برطرف نماییم و دفاتر پیشخوان باید آموزشهای لازم را پیش از ثبت نام و احراز هویت کارگران ببینند تا کارگران کمتر گرفتار مشکل شوند.