وعده افتتاح مسكن ملی در آبان ماه

به گزارش مدیرسا وزارت راه و شهرسازی اعلام نموده روز اول آبان ماه نخستین واحدهای طرح اقدام ملی مسكن و همینطور تعدادی مسكن مهر با حضور رئیس جمهور افتتاح می گردد.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، نخستین واحدها از پروژه ۴۰۰ هزار واحدی طرح اقدام ملی مسکن به نظر می آید که به روزهای افتتاح نزدیک شده و بر مبنای اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی روز اول آبان ماه، پروژه های آماده شده مسکن ملی در ۴ بخش با حضور رئیس جمهور به بهره برداری می رسد.
پیش از این وزارت راه و شهرسازی تیرماه و مرداد ماه را زمان افتتاح مسکن ملی اعلام نموده بود که بنا به دلایلی همچون شیوع کرونا محقق نشد.
استان ها متعهد به اتمام مسکن مهر تا آخر آبان سال جاری شدند
محمود محمودزاده – معاون وزیر راه و شهرسازی- همینطور از اتمام مسکن مهر شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر در بیشتر از ۱۷ استان و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در ۲۱ استان اطلاع داده و گفته است: پیشبینی می شود مسکن مهر بیشتر از ۱۷ استان تا اول آبان به پایان برسد. استان ها متعهد شده اند باقیمانده واحدهای مسکونی مهر، تا آخر آبان سال جاری تحویل متقاضیان شود.
وی در بیان جزئیات طرح های مسکنی که با حضور رئیس جمهوری افتتاح و بهره برداری خواهند شد، با بیان آنکه طرح های مسکن ملی در چهار بخش افتتاح می شوند، توضیح داد: بخش اول طرح های مسکن ملی، واحدهایی هستند که به شکل گروهی به متقاضیان واگذار شده است. بخش دوم افرادی هستند که به پروژه ها معرفی می گردند که این افراد بخشی از آورده خویش را به پروژه تزریق کرده اند که با عنایت به پیشرفت پروژه ها معرفی به متقاضیان انجام می شود. بخش سوم افتتاح پروژه هایی است که در طرح اقدام ملی تمام شده اند و تحویل خواهند شد. بخش چهارم هم کلنگ زنی پروژه های جدید است که این بخش به منظور تحقق تولید مستمر مسکن انجام می شود.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، طرح اقدام ملی تولید و عرضه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی، شهریور ۱۳۹۸ با حضور رئیس جمهور شروع شد. البته در بعضی از مناطق از آخر سال ۱۳۹۷ کلید خورده بود. در چارچوب این طرح تا نیمه اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ برای ۳۰۰ هزار واحد تأمین زمین شده و ۲۳۰ هزار واحد مراحل اجرایی را طی می کند. پیش تر محمد اسلامی – وزیر راه و شهرسازی اعلام نموده بود که نخستین واحدهای مسکن ملی در بعضی مناطق کشور، مردادماه سال جاری تحویل می شود. اما هنوز این اقدام انجام نشده است.
در اینباره روز ۲۵ شهریور ماه محمودزاده – معاون وزیر راه و شهرسازی – به ایسنا اظهار داشت که با آخر ماه صفر نخستین واحدهای مسکن ملی افتتاح می گردد. در مرحله اول متوسط واریزی هر نفر حدود ۴۰ میلیون تومان است. گفته می شود در شهر جدید پرند ۱۲۴۶ واحد مسکن ملی، در هشتگرد ۹۶ واحد و در گلبهار ۳۰۰ واحد با ارزش حدود ۵۲ میلیارد تومان آماده افتتاح است.