معاون وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی تاكید كرد: لزوم استفاده از ظرفیت های علمی دانشگاهی در زمینه سلامت نیروی كار و خدمات الكترونیكی

به گزارش مدیرسا معاون روابط كار وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی با اشاره به تفاهم نامه منعقده این معاونت با دانشگاه علم و فرهنگ جهاد دانشگاهی، اظهار داشت: آمادگی داریم در چارچوب این تفاهم نامه از ظرفیت های علمی دانشگاه در زمینه سلامت نیروی كار و خدمات الكترونیكی به جامعه هدف خود استفاده نمائیم.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حاتم شاکرمی در نشستی که در دانشگاه علم و فرهنگ جهاد دانشگاهی که بمنظور همکاری و تعامل در حوزه های آموزش و پژوهش ایمنی کار برگزار شد، اضافه کرد: جهاد دانشگاهی یکی از مراکزی است که با تلاش علمی و پژوهشی توأم با روحیه انقلابی و ایثارگری علاوه بر نقش آفرینی در ارتقاء سطح علمی و دانش کشور، توانسته بستر مناسب را برای توسعه شرکت های دانش بنیان و زمینه کارهای استارتاپ ها و اقتصاد دیجیتال در کشور فراهم آورد.
معاون روابط کار با اشاره به سه تفاهم نامه منعقد شده این وزارتخانه با جهاد دانشگاهی در زمینه های مختلف علمی و پژوهشی، اظهار داشت: یکی از این تفاهم نامه ها بین موسسه علم و فرهنگ با مرکز تحقیقات، تعلیمات و حفاظت فنی و بهداشت کار بوده است.
بگفته شاکرمی، با بسترهایی که این تفاهم نامه ایجاد کرده، جهاد دانشگاهی و خصوصاً دانشگاه علم و فرهنگ می تواند ماموریت های حوزه روابط کار در زمینه آموزش های ایمنی و تدوین استاندارد وسایل حفاظت فردی را در آینده توسعه دهد.
وی با اشاره به این که یکی از اولویت ها در این عرصه، سلامت نیروی کار است، اشاره کرد: در بحث سلامت نیروی کار، آموزش بسیار مهمست و می توان در آموزش های عمومی و تخصصی از ظرفیت های این دانشگاه بهره برد.
معاون روابط کار با اشاره به وجود بیش از ۹۰۰ بازرس در مقاطع مختلف، اضافه کرد: می توان با بهره گیری از ظرفیت های مختلف دولتی، موسسات خصوصی و مراکز علمی همچون دانشگاه علم و فرهنگ و با امضای تفاهم نامه بسترهای همکاری لازم را برای ارتقای علمی و حتی تحصیلات تکمیلی آنان فراهم نمود.
وی ادامه داد: امروزه در ارتباط با سلامت نیروی کار خصوصاً در شرایط تحریم به تدوین استاندارد وسایل حفاظت فردی مورد استفاده نیروی کار شامل وسایل تولیدی داخل و وارداتی نیازمند هستیم.
شاکرمی با بیان این که متاسفانه در کشور با دو مشکل ورود وسایل و تجهیزات غیراستاندارد و تولید به سبب تحریم ها روبه رو هستیم، عنوان کرد: به اعتقاد من جهاد دانشگاهی با توان علمی و پژوهشی در زمینه تهیه و تولید حفاظت فردی می تواند نقشی اساسی دراین زمینه ایفاء کند.
معاون روابط کار با اشاره به گسترده شدن جامعه کار و تولید کشور و تغییر ارائه خدمات از روش سنتی به روش الکترونیکی، اظهار داشت: یکی دیگر از توجهات ما ارائه خدمات الکترونیکی شفاف، سالم و سریع به جامعه هدف است.
وی با تاکید بر دو شاخص اصلی فرهنگ سازی و آموزش در جهت اجرای سامانه های الکترونیکی خصوصاً در حوزه کار و تولید، اشاره کرد: دانشگاه علم و فرهنگ بعنوان یک مرکز علمی می تواند در ارزیابی و تسهیل امور این بخش با معاونت همکاری کند.
در ادامه این جلسه، سیدسعید هاشمی، رئیس دانشگاه علم و فرهنگ نیز، اظهار داشت: نگاه ما در دانشگاه علم و فرهنگ علاوه بر استفاده از ظرفیت های علمی و فرهنگی، ایجاد اشتغال برای دانشجویان است. در این راستا و باتوجه به توسعه مراکز آموزش عالی پس از انقلاب اسلامی ایران، وجود بازار کار و آماده سازی بسترهای اشتغال یک مولفه مهم بشمار می رود.
وی با اشاره به اهمیت توسعه دانشگاه ها، اظهار داشت: یکی از مهم ترین اهداف دانشگاه های نسل سوم این است که بتوانند معضل اشتغال را برطرف کنند، در همین راستا راه اندازی کسب و کار یک راهکار جدید است، علاوه بر آن پارک ملی علوم، فناوری های نرم و صنایع فرهنگی نیز بعنوان اولین مجموعه در حوزه صنایع فرهنگی برای نیل به این هدف به راه افتاده است.
رئیس دانشگاه علم و فرهنگ کارهای ذکر شده را زمینه ساز کارآفرینی که یکی از اهداف دیگر این دانشگاه است، دانست و اشاره کرد: نگاه ما این است که دانشجویان بتوانند در این مجموعه ها به فعالیت و توسعه کسب و کار بپردازند؛ همین طور تلاش داریم در حوزه پژوهش نگاه نوآورانه داشته باشیم، بنا بر این با پژوهشگاه های مختلف همکاری می نماییم.
این مراسم با بازدید از مجموعه های دانشگاه علم و فرهنگ و پارک ملی علوم، فناوری های نرم و صنایع فرهنگی همراه بود.

منبع: