مدیر عامل فرابورس خبر داد: اعلام آمادگی فرابورس جهت راه اندازی بازار بین بانكی

به گزارش مدیرسا مدیرعامل فرابورس ایران از آمادگی فرابورس ایران جهت راه اندازی ⁧بازار بین بانكی⁩ بر بستر معاملاتی این بورس و انتقال بازار بین بانكی به تابلوی معاملات بورسی اطلاع داد.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، امیر هامونی در پیامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی درباره اقدام بانک مرکزی در راه اندازی بازار بدهی بین بانکی و تاثیر آن در بازار سهام نوشت: ⁧ بانک مرکزی⁩ در بازار بدهی⁧ فرابورس ایران⁩ با سیاستی ثبات ساز به خرید صکوک دولت به روش توافق بازخرید (⁧ریپو⁩) اسلامی در مجموع بیشتر از ۲۵۰۰ میلیارد تومان با متوسط نرخ ⁩ بازده تا سررسید حدود ۲۰ درصد اقدام نمود.
وی اضافه کرد: بازار سهام ⁧بورس⁩ و ⁧فرابورس⁩ هم ⁧سیگنال⁩ قوی سیاستگذار پولی را دریافت کرد و به آن واکنش نشان داد و از زمان انجام این معامله، حرکت ⁧صعودی⁩ بازار را شاهد بودیم.
هامونی اظهار داشت: در معماری بازارهای مالی، ⁧بازار بدهی⁩ و ⁧بازار سهام⁩ همانند ظروف مرتبطه عمل می کنند و لازم است که بانک مرکزی این اقدام شایسته را ادامه دهد.
مدیرعامل فرابورس ایران عنوان کرد: پیشنهاد می شود به منظور افزایش اثربخشی این نوع ⁧سیگنال دهی⁩ توسط سیاستگذار پولی، ⁧بازار بین بانکی⁩ روی تابلوی معاملات قرار بگیرد و فرابورس ایران برای راه اندازی⁧ بازار بین بانکی⁩ بر بستر معاملاتی این بورس آمادگی خویش را اعلام می کند.

منبع: