معرفی ۳۹ بسته گسترش كارآفرینی حوزه گیاهان دارویی

به گزارش مدیرسا از جانب ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری ۳۹ بسته كارآفرینی در حوزه گیاهان دارویی ارائه شد.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، برای توسعه این کارهای کارآفرینی مبتنی بر صنعت گیاهان دارویی در ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی یک کارگروه تخصصی توسعه فناوری و کارآفرینی تشکیل شد و این کارگروه برمبنای راهبرد دوم سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی، برای سامان دهی نظام آموزش، پژوهش و توسعه فناوری و نوآوری درحوزه گیاهان دارویی و فرآورده های گیاهی، در زمینه پشتیبانی از کارآفرینان این صنعت اقداماتی را در دستور کار قرار داده است.
بررسی طرح ها و پروژه های ارجاعی به ستاد، بحث و تبادل نظر پیرامون راهکارهای سرمایه گذاری در پروژه های گیاهان دارویی و طب سنتی، بحث و بررسی پیرامون احکام پیشنهادی در حوزه صنعت گیاهان دارویی و طب سنتی برای برنامه ششم و همین طور بحث و بررسی پیرامون اولویت بندی در مزیت های اقتصادی و نسبی تولید در استانها، همچون برنامه های این کارگروه است.
ارائه برنامه های پیشنهادی به ستاد در امتداد رفع خلاهای قانونی و توسعه زیرساخت ‏های اقتصاد دانش بنیان و مشارکت در تدوین برنامه عملیاتی سالیانه ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی برای اجرائی سازی سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی، از دیگر اهداف این کارگروه بشمار می رود.
برمبنای اعلام معاونت علمی، در این راستا ۳۹ بسته کارآفرینی و اولویت های حمایت در دو حوزه دامپزشکی و بذر در سایت این ستاد باگذاری شده است.