معاون سازمان هواپیمایی كشوری خبر داد افزایش پروازهای خارجی و بین المللی بعلاوه جزییات

به گزارش مدیرسا معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی كشوری از افزایش پروازهای خارجی توسط شركتهای هواپیمایی داخلی و افزایش پروازهای بین المللی توسط ایرلاین های خارجی اطلاع داد.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، به دنبال شیوع و گسترش ویروس کرونا در جهان، کشورهای مختلف مرزهای هوایی زمینی و دریایی خویش را به روی یکدیگر بستند و سفرهای خارجی برای همه کشورها به شدت محدود شد اما بعد از گذشته ماه ها از شیوع این ویروس خیلی از کشورها تصمیم گرفتند تا با مذاکرات این دو و چند جانبه و تدوین و اجرای پروتکل های مشترک بهداشتی سفرهای خویش را به تدریج از سر بگیرند.

در این راستا ایران هم سفرهای هوایی خویش را به مقاصد مختلف خارجی مجدداً شروع کرد و خیلی از کشورهای خارجی هم این کار را متقابلاً انجام دادند. همینطور ایرلاین های خارجی هم بعضاً سفرهایی هوایی خود به ایران را از سر گرفتند که می توان به قطر ایرویز بعنوان یکی از شرکتهای هواپیمایی خارجی پرکار در آسمان ایران اشاره نمود که تقریباً از همان ماه های ابتدایی شیوع کرونا، مسافران را البته با رعایت پروتکل های بهداشتی جابجا می کرد.

ابوالقاسم جلالی – معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری- درباره آخرین وضعیت پروازهای خارجی این گونه به ایسنا توضیح داد: هم اکنون هیچ مشکلی برای پروازهای خارجی وجود ندارد و خیلی از شرکتهای هواپیمایی داخلی سفرهای خارجی خویش را با رعایت پروتکل های بهداشتی روز به روز گسترش می دهند.

وی ادامه داد: خیلی از شرکتهای هواپیمایی داخلی که قبل از شیوع کرونا به مقاصد خارجی مختلفی سفر می کردند الان هم پروازهای خویش را به همان مقاصد را از سر گرفتند که می توان به کشورهای همسایه، کشورهای اروپایی و غیره اشاره نمود بعنوان مثال روزانه بیشتر از هشت ایرلاین به مقصد ترکیه پرواز می کنند.

جلالی ضمن اشاره به دیگر مقاصد خارجی شرکتهای هواپیمایی ایرانی مانند عراق و دیگر کشورهای همسایه، اعلام نمود: ایران ایر تنها ایرلاین داخلی است که به کشورهای اروپایی مختلفی پرواز میکنند.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری چنین درباره انجام پروازهای بین المللی اظهار داشت: ایرلاین های خارجی مانند قطر ایرویز، ترکیش ایرلاین و امارات هم اکنون پرواز خود به ایران را انجام داده و مسافران را جابه جا می کنند همینطور دیگر ایرلاین های خارجی هم بزودی به آنها می پیوندند که می توان به لوفت هانزا بعنوان یکی از معتبرترین شرکتهای هواپیمایی بین المللی اشاره نمود که بر مبنای مذاکرات صورت گرفته از اواسط دسامبر پرواز خود به ایران را از سر خواهد گرفت.