عملیات راه اندازی اولین درمانگاه سلامت استان مركزی در ساوه شروع شد

به گزارش مدیرسا مرکزی در مراسمی با حضور استاندار مرکزی، نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مسؤلان محلی، عملیات ساخت اولین درمانگاه سلامت، ویژه فرهنگیان ساوه شروع شد.
نماینده ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی امروز سه شنبه ۱۸ آذرماه در این آئین به جمعیت بالای دانش آموزی در ساوه اشاره نمود و اظهار داشت: کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی دو مشکل عمده آموزش و پرورش ساوه است.
حجت الاسلام محمد سبزی اضافه کرد: با مشارکت خیرین بخش اعظمی از نیاز شهرستان به فضای آموزشی تأمین شده است که لزوم دارد برای حل این مشکل خیرین بیشتری مشارکت داشته باشند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه هم اظهار داشت: این پروژه در چارچوب طرح آجر به آجر در زمینی به مساحت هزار متر مربع اهدایی توسط حبیب اله محلوجی یکی از خیرین ساوجی و در زیربنایی بالغ بر ۵۰۰ متر با مشارکت سه خیر در کمتر از یک سال راه اندازی و بعد از تجهیز آماده عرضه خدمات خواهد شد.
ابراهیم فراشیانی درمانگاه و مدرسه سلامت را نقطه عطف تعامل و همکاری آموزش و پرورش و بهداشت و درمان دانست که با هدف فراهم کردن شرایط استاندارد از نظر فضا و تجهیزات جهت سنجش دانش آموزان بخصوص اتاق Echart جهت بینایی و اتاق عایق جهت شنوایی با استقرار اپتومتریست و رادیولوژیست، تسهیل خدمات بهداشتی و سلامت به دانش آموزان نیازمند، فراهم کردن فضا و تجهیزات برای دانش آموزان استثنایی، ایجاد پایگاه جلوگیری از صدمه های اجتماعی و همینطور ارجاع دانش آموزان مشکوک در زمینه مراقبت سلامت راه اندازی می شود.
وی ادامه داد: این پروژه خیرساز بالغ بر ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تماما توسط خیرین تأمین خواهد شد و همزمان با این پروژه هشت طرح دیگر در آموزش و پرورش ساوه در دست اجراست.

منبع: