یك مقام مسئول: سهمیه بنزین معلولان كاهش نیافت

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اظهار داشت: سهمیه سوخت خودرو های معلولان همچنان ۱۰۰ لیتر بوده و کاهش نیافته است.

به گزارش مدیرسا به نقل از صدا و سیما، فاطمه کاه ی، در واکنش به انتشار برخی اخبار در خصوص کاهش سهمیه سوخت خودرو معلولان به ۶۰ لیتر در ماه اظهار داشت: سهمیه سوخت معلولان کاهش نیافته و همچنان همان ۱۰۰ لیتر در ماه است، اما قرار شد این خودرو ها ۶۰ لیتر را به صورت سهمیه سوخت و ۴۰ لیتر را به صورت اعتبار دریافت نمایند.
وی اضافه کرد: به همین دلیل در ماه آذر ۶۰ لیتر سهمیه سوخت معلولان در کارت سوخت آنها واریز شد، اما به سبب نبود اطلاعات لازم برای پرداخت اعتباری، واریز ۴۰ لیتر باقی مانده میسر نشد و این مسئله شائبه کاهش سهمیه سوخت معلولان را به وجود آورد.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه سهمیه سوخت معلولان همچنان ۱۰۰ لیتر در ماه است، اظهار داشت: در ماه دی معلولان علاوه بر دریافت سهمیه ۱۰۰ لیتر ماهانه خود ۴۰ لیتر مانده ماه آذر را نیز دریافت می کنند بدین سبب سهمیه سوخت معلولان با پلاک ویلچری برای خودرو های تک سوز در دی ماه ۱۴۰ لیتر و خودرو های دوگانه سوز ۱۱۰ لیتر است.
وی اضافه کرد: با توجه به این که پرداخت سهمیه سوخت به صورت اعتباری نیازمند اطلاعات جدید است و سازمان بهزیستی که مکلف شده تا این اطلاعات را به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ارائه کند، هنوز اطلاعات مورد نیاز را ارائه نکرده است بدین سبب اجرای این طرح ممکنست دو ماه به تأخیر بیافتد.
کاه ی اشاره کرد: تا زمان اجرائی نشدن طرح پرداخت اعتباری سهمیه سوخت معلولان، این افراد همچنان سهمیه سوخت خودرا مانند گذشته به صورت واریز ماهانه ۱۰۰ لیتر در کارت سوخت دریافت می کنند.