رییس سازمان هواپیمایی به مدیرسا اعلام كرد از سرگیری پرواز به اسپانیا

به گزارش مدیرسا رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از مذاکره برای از سرگیری پروازهای تهران – مادرید آگاهی داد و اظهار داشت: با وجود اقدامات خصمانه و تحریم های ظالمانه آمریکایی ها همانگونه که طی ۴۰ سال قبل نتوانستند صنعت هوایی ایران را زمین گیر کنند از این به بعد نیز بر این هدفشان ناتوان خواهند بود.
تورج دهقان زنگنه در گفت و گو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت مذاکرات صورت گرفته برای از سرگیری پروازهای تهران – مادرید که طی روزهای گذشته به سبب عدم ارائه خدمات هندلینگ از طرف این کشور ستاندن شده بود، اظهار نمود: معین نیست دلیل واقعی شرکت اسپانیایی برای ارائه ندادن خدمات هندلینگ به ایران ایر و لغو این پرواز چه بوده است، اما مذاکرات را از همان روز آغاز کردیم و به زودی پروازهای تهران – مادرید از سر گرفته خواهد شد.
وی افزود: ایران همیشه در حال افزایش پروازهای خارجی و بین المللی خود است و به زودی در هفته و ماه های آتی شاهد بیشتر شدن تعداد آنها خواهیم بود.

ناکامی آمریکا برای کاهش پروازهای عبوری ایران
رییس سازمان هواپیمایی کشوری همین طور در پاسخ به سوالی در خصوص این که آیا تلاش آمریکایی ها برای ضربه زدن به صنعت هوایی ایران و کاهش پروازهای عبوری از آسمان ایران جواب می دهد؟ اظهار نمود: آمریکایی ها ۴۰ سال است که می خواهند این کار را انجام دهند و به دنبال حذف پروازهای عبوری از آسمان ایران و زمین گیر کردن صنعت هوانوردی این کشور هستند، اما تا حالا موفق به این کار نشده اند و ترامپ نیز در ایام پایانی دولتش نخواهد توانست چنین کاری را انجام دهد.
وی اشاره کرد: کشورهای دیگری که آمریکا می خواهد آنرا جایگزین ایران کند تا پروازهای عبوری و بین المللی از آسمان ایران عبور نکند، زیرساخت، قابلیت و توان این کار را ندارند و نمی توانند جایگزین ایران شوند.

منبع: