قیمت مسكن حباب دارد

به گزارش مدیرسا وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در وضعیت کنونی بازار مسکن به دلیلهای گوناگونی گرفتار نوسان است و این مسئله باعث شده که قیمت مسکن با حباب مواجه شود.
به گزارش مدیرسا به نقل از خانه ملت، محمد اسلامی با اعلان اینکه ملاک وزارت راه و شهرسازی درباره قیمت مسکن تولیدی در طرح اقدام ملی، همان برآورد اولیه است، اشاره کرد: وزارتخانه تا کنون قیمت نهایی را درباره مسکن های این طرح اعلام نکرده است و تنها یک برآورد قیمتی در این رابطه عنوان شد.

وی با اشاره به نوسانات بازار مسکن اضافه کرد: در وضعیت کنونی بازار مسکن به دلیلهای گوناگونی گرفتار نوسان است و این مسئله باعث شده که قیمت آن با حباب مواجه شود، بدین جهت نمی توان به صورت هیجان زده درباره مسائل مختلف حوزه مسکن همچون قیمت مسکن طرح اقدام ملی صحبت کرد. اسلامی افزود: همچنان ملاک وزارت راه و شهرسازی درباره مساکن تولیدی در طرح اقدام ملی، همان برآورد اولیه است، از جانب دیگر از متقاضیانی که به افتتاح حساب اقدام نموده اند، می خواهم هر چه سریع تر به پرداخت اقساط مذکور اقدام نمایند. وی ادامه داد: برمبنای آمارها حدود ۱۰۰ هزار نفر هنوز اقساط اولیه را پرداخت نکرده اند که این مسئله باید تسریع شود تا ما بتوانیم پروژه ها را فعال نماییم. مسئولان وزارت راه و شهرسازی متوسط قیمت ساخت آپارتمان در طرح اقدام ملی مسکن را ۲.۷ میلیون تومان در هر متر مربع اعلام نموده اند.

منبع: