در گفت وگو با مدیرسا مطرح شد تجدیدنظر در ملاك پرداخت كمك معیشت ۱۰۰ هزار تومانی

مدیرسا: یک فعال حوزه کار تجدیدنظر در ملاک پرداخت کمک معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی را خواهان شد و اظهار داشت: بازنشستگان و کارگران روزمزد و ساختمانی هم باید مشمول دریافت حمایت معیشتی قرار بگیرند.

رحمت اله پورموسی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به واریز کمک معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار اظهار داشت: طبق آنچه که اعلام شده افرادی که فاقد بیمه هستند و درآمد ثابت ندارند مشمول این طرح می شوند در صورتیکه همین حالا خیلی از کارگرانی که کار آزاد دارند و بیمه نیستند به سبب شرایط کرونا با مشکلات بسیاری روبه رو شده و معیشت آنها به خطر افتاده است.

وی اضافه کرد: گاهی می شنویم بعضی از کسانی که مغازه پوشاک دارند و ماهانه چند میلیون تومان قسط می دهند، کمک معیشتی به آنها واریز شده است، پس ملاکی که در نظر گرفته اند ملاک خوبی در این تصمیم گیری نبوده و بهتر بود به افراد نیازمند و کسانی که واقعا در تامین معاش و درآمد گرفتار مشکل هستند، کمک گردد.

این فعال حوزه کار با اشاره به اعلام خط فقر از طرف مراجع رسمی، اظهار داشت: در شرایطی که هزینه های سبد معیشت کارگران افزایش و قدرت خرید آنها به شدت کاهش یافته است، پرداخت حمایت معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی به یک خانوار چهار نفره کارگری می تواند گوشه ای از هزینه های زندگی آنها را جبران کند.

پورموسی اضافه کرد: متاسفانه بازنشستگان تامین اجتماعی که با حداقل حقوق زندگی می کنند یا حقوق متوسط دارند هم مشمول این طرح نشده اند پس درخواست ما این است که در ملاک پرداخت کمک معیشتی تجدیدنظر شود و کارگران حداقل بگیر که همیشه پرچمدار اقتصاد مقاومتی توصیف می شوند نیز از این کمکهای دولت بهره مند شوند و از چنین طرح های حمایتی کنار گذاشته نشوند.

این فعال حوزه کار درباره واریز کمک معیشتی به کارگران ساختمانی اظهار داشت: این عده به سبب آنکه تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند شامل نمی شوند البته همه کارگران ساختمانی بیمه نیستند و در روزهای کرونا بیشترین لطمه را از کرونا متحمل شدند چون خیلی از پروژه های ساختمانی متوقف گردید. این افراد شاید یک ماه در میادین باید منتظر بمانند تا یک روز کار به آنها تعلق بگیرد و شایسته بود که آنها نیز در این طرح مدنظر قرار می گرفتند.

به گفته پورموسی، کارگران فصلی که اغلب در کارخانجات قند یا بخشهای کشاورزی مشغول کارند و در بعضی فصول سال ناچار به تعطیلی می شوند مشمول واریز کمک ۱۰۰ هزار تومانی شده اند.

منبع: