وزیر صمت: مردم نگران قیمت ها در شب عید نباشند

وزیر صمت اظهار داشت: مردم نباید نگران افزایش قیمت ها در ماه های منتهی به سال و شب عید باشند که در همین راستا تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

به گزارش مدیرسا به نقل از وزارت صمت، علیرضا رزم حسینی در ستاد تنظیم بازار اعلام نمود: شرایط تأمین و تولید کالاها و اقلام مورد نیاز مردم مناسب می باشد و پیشبینی های لازم برای ذخیره سازی میوه شب عید و همینطور تشدید نظارت ها در روزهای پایانی سال انجام شده است.
وزیر صمت اضافه کرد: هماهنگی با دستگاههای مرتبط همچون وزارت جهاد کشاورزی، گمرک و بانک مرکزی و همینطور ابلاغیه های جدید ستاد اقتصادی دولت تاثیر خوبی در تأمین کالاها و اقلام مورد نیاز مردم و همینطور مواد اولیه کارخانجات برای افزایش تولید آنها داشته است.
سیاست وزارت صمت عرضه و فراوانی کالاست
وی با بیان اینکه سیاست این وزارتخانه عرضه و فراوانی کالا برای حفظ تعادل قیمتی در بازار است، خاطرنشان کرد: برای کالاهای تولید داخل این مورد اتفاق افتاده است که آثارش را هم در بازار می بینیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با یادآوری اینکه در جنگ اقتصادی ظالمانه ای قرار گرفته ایم، تصریح کرد: گرانی با گرانفروشی متفاوت می باشد و گران فروشی در مورد کالاهایی است که در این شرایط جنگ ظالمانه بی انصافانه افزایش قیمت پیدا می کنند و دستگاههای نظارتی و مرتبط در این عرصه ورود می کنند.
تشدید بازرسی های بازار در روزهای پایانی سال
رزم حسینی با اشاره به اینکه بازرسی ها با عنایت به نزدیک شدن به ایام پایانی سال تشدید خواهد یافت، اظهار داشت: مردم نباید نگران افزایش قیمت ها در ماه های منتهی به سال و شب عید باشند که در همین راستا تمهیدات لازم اندیشیده شده است.
وی همینطور تقسیم وظایف میان وزارت جهاد و وزارت صمت را در جهت تأمین بموقع اقلام مورد نیاز و معیشتی مردم بسیار کارساز دانست و اضافه کرد: فضا در واقع به سمت واگذاری اختیارات به دستگاههای اصلی متولی می رود که تقسیم وظایف در همین راستا بوده است.
رسانه ای کردن نظارت ها برای ایجاد تاثیر مثبت در بازار
وزیر صمت از دستگاههای نظارتی خواست که کنترل انبارها و بنکداران را به صورت هوشمند در دستور کار خود قرار دهند و عملکردهای خویش را در این عرصه برای اطلاع مردم و ایجاد تاثیر مثبت در بازار رسانه ای کنند.
رزم حسینی همینطور مدیریت مدبرانه در حوزه بازار را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: این مدیریت با مداخله متفاوت می باشد، مداخله باید در نقطه صفر ورود کالا صورت گیرد.
ابزارهای حکومت برای تقویت تنظیم بازار باید به خدمت بیایند
وی خاطرنشان کرد: ابزارهای حکومت برای تقویت تنظیم بازار باید به خدمت بیایند و ستاد تنظیم بازار را در این راه همراهی کنند.
وزیر صمت حذف بخشنامه های زائد و خلق الساعه را از دیگر عوامل مهم در تنظیم بازار و ایجاد تعادل در این چند ماهه دانست.