اداره اطلاعات انرژی آمریكا؛ تولید نفت خام آمریكا در ماه اكتبر كاهش پیدا كرد

به گزارش مدیرسا تولید نفت خام ایالات متحده آمریکا در ماه اکتبر به علت افت بیشتر تقاضا، کاهش پیدا کرد.
به گزارش مدیرسا به نقل از رویترز، گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد که تولید نفت خام ایالات متحده در ماه اکتبر بیشتر از ۲ میلیون بشکه در روز نسبت به اوایل سال ۲۰۲۰ کاهش پیدا کرد، چونکه قیمت های ضعیف و تقاضای کم به علت شیوع کرونا بر تولید نفت اثر گذاشت.
بر اساس این گزارش دولتی، تقاضای نفت خام در بزرگ ترین اقتصاد جهان در پایین ترین سطح اوایل سال ۲۰۲۰ باقی مانده است و مقدار تولید هم از زمان آغاز کاهش در فصل بهار، تا حد زیادی پایین باقی مانده است.
مجموع تقاضای نفت خام آمریکا در ماه اکتبر ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار بشکه در روز (بیش از ۱۰ درصد) کمتر از مدت مشابه سال گذشته بود. این مقدار افت، شدیدتر از کاهش ۹.۵ درصدی ماه سپتامبر است.
تازه ترین داده های این نهاد در ارتباط با تولید نفت آمریکا در ماه اکتبر است که با کاهش ۴۴۲ هزار بشکه در روز به ۱۰ میلیون و ۴۲۰ هزار بشکه در روز رسیده است.
بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی، کاهش تولید نفت ایالات متحده در خلیج مکزیک به دنبال طوفان های فصلی، دلیل دیگر این کاهش تولید بوده است، در حالیکه حتی بدون کاهش تولید خلیج مکزیک، مقدار تولید نفت در این ماه کمتر از سطح آن قبل از همه گیری بود.
تولید گاز طبیعی آمریکا در ماه اکتبر ۹۹ میلیون و ۵۶۸ هزار فوت مکعب در روز بود، در حالیکه در ماه سپتامبر ۱۰۰ میلیون و ۲۲۱ هزار فوت مکعب تولید شد.

منبع: