به دنبال خودرو قیمت مسكن هم در آگهی ها قابل مشاهده شد

به گزارش مدیرسا به دنبال رفع محدودیت درج قیمت خودرو در آگهی ها که از روز پنج شنبه انجام شد روز گذشته نرخها در سایت های فروش مسکن هم قابل رویت شد.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، بعد از هشت ماه ممنوعیت درج قیمت مسکن و خودرو که به دستور دادستانی انجام شده بود باردیگر نرخ ها به سایتهای فروش اتومبیل و مسکن برگشت. روز پنجشنبه ۱۸ دیماه قیمتها در سایتهای فروش خودرو درج شد و از روز گذشته ۲۲ دیماه هم قیمت های مسکن قابل مشاهده می باشد.

از اردیبهشت ماه سال جاری و به دنبال ایجاد التهاب در بازارهای خودرو و مسکن دادستانی اعلام نمود که سایت ها اجازه ندارند نرخ پیشنهادی فروش مسکن و خودرو را در آگهی ها درج کنند.

این اقدام که به کاهش بازدید سایت ها انجامید انتقاداتی را از جانب مدیران کسب و کارهای مجازی به همراه داشت. آنها معتقد بودند سانسور نرخها نه فقط نمی تواند تاثیری در روند افزایش قیمت داشته باشد بلکه شفافیت را از بازار می گیرد و خود به عاملی برای افزایش قیمت تبدیل می شود.

در سوی دیگر موافقان عدم مشاهده قیمت با این استدلال که درج قیمت به ایجاد فضای رقابتی می انجامد و بازار را ملتهب می کند بیان می کردند که بازار مسکن از آگهی های بی هویت صدمه خواهد دید.

از سوی دیگر وزارت راه و شهرسازی برمبنای نظر وزیر راه و شهرسازی که می گفت اطلاعات قیمتی از تهران بر روی شهرستان ها تأثیر گذار است از مرداد ماه سال جاری به بعد گزارش معاملات و قیمت در بازار مسکن شهر تهران را عرضه نکرد تا اینکه در آبان ماه گزارش تحولات بازار مسکن در مراکز استانها را منتشر و اعلام نمود که میانگین قیمت هر متر مربع مسکن در کل کشور ۱۵.۲ میلیون تومان است.

در ایام گذشته و به دنبال برگزاری جلساتی با فعالان کسب و کارهای مجازی در مرکز پژوهش های مجلس، برخی نمایندگان اعلام نمودند که با بازگشت قیمت به آگهی های مسکن و خودرو موافقند. بعد از آن دادستانی هم محدودیت هشت ماهه را مشروط به رعایت برخی موارد همچون احراز هویت کاربران در سامانه امتا و عدم درج قیمت های نامتعارف، برداشت.