اسلامی در مهدیشهر اعلام كرد: تحویل ۱۳ بیمارستان در دوره كرونا

سمنان وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در دوره شیوع ویروس کرونا ۱۳ بیمارستان ساخته و تحویل وزارت بهداشته شده است.
محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیمارستان ۸۵تخت خوابی مهدیشهر از تسریع در ساخت پروژه های بیمارستانی در کشور آگاهی داد و اظهار نمود: در دوران شیوع ویروس کرونا باتوجه به نیاز کشور ۱۳ بیمارستان با بیش از ۱۱۰۰ تخت ساخته و تحویل وزارت بهداشت شده است.
این عضو کابینه دوازدهم راه اندازی و تکمیل پروژه های درمانی را از فعال ترین بخش های عمرانی در سطح کشور خواند و اشاره کرد: بیمارستان مهدیشهر نیز یکی از بیمارستان هایی است که راه اندازی آن بسیار طولانی بوده اما در دو سال اخیر با شتابی که به پروژه داده شد تا حدودی این پروسه طولانی ۱۴ سالله تا حدودی جبران شده و پروژه به سرعت در حال تکمیل است.
وی با اشاره به تلاش بسیار بالای این وزارتخانه برای تکمیل این پروژه وعده داد: تا آخر سال این بیمارستان ۸۵ تخت خوابی آماده تحویل و تجهیز شود.
وزیر راه و شهرسازی با اعلان اینکه برخی الزامات اعلام شده از طرف مسئولان بهداشت و درمان استان باتوجه به شیوع این بیماری تغییر کرده اظهار داشت: یکی از عواملی که سبب کند شدن پروسه تحویل شده نیز همین تغییر الزامات از طرف علوم پزشکی است با این وجود از مسئولان خواستیم که همه الزامات اعلام شده از طرف مسئولان بهداشت و درمان استان در ساخت بیمارستان لحاظ شود البته همین مسائل موجب طولانی شدن پروسه تکمیل بیمارستان خواهد شد.
وی از کوشش برای تحویل این پروژه پیش از اختتام سال آگاهی داد و اظهار داشت: وزارت راه در تکمیل پروژه هایی که به رفاه مردم ارتباط دارد با حساسیت ویژه پیگر است و از همین رو از الان برخی کارها برای تجهیز پروژه نیز در استان شروع شده است.
اسلامی در پاسخ به پرسشی درباب خطرآفرین بودن مکان بیمارستان اظهار نمود: متاسفانه در جانمایی این بیمارستان شتاب زده عمل شده و دسترسی به بیمارستان با مشکلاتی مواجه می باشد که اهتمام می شود راه و شهرسازی با همکاری شهرداری پیش از شروع به کار بیمارستان این مشکل را مرتفع کند. ضمن اینکه باید تمهیداتی برای پد بالگرد در بیمارستان اندیشیده شود.
وی با اشاره به کوشش برای وصل گاز آب و برق بیمارستان مهدیشهر اظهار داشت: خوشبختانه این مهم انجام شده تا به موازات راه اندازی و تکمیل پروژه، برخی اقدامات برای تجهیز بیمارستان و نصب تجهیزات نیز شروع شود تا بتوانیم تا اختتام امسال پروژه را افتتاح و تحویل وزارت بهداشت دهیم.