سخنگوی سازمان هواپیمایی كشوری اعلام كرد آمادگی برای اجرای پروتكل های سختگیرانه تر كرونائی در فرودگاه ها

به گزارش مدیرسا به دنبال هشدار فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران درباره نشانه های جدید از خیز کرونا در پایتخت و ضرورت اعمال پروتکل های سخت گیرانه تر در فرودگاه های تهران، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: آماده اجرای هرگونه پروتکل سختگیرانه ابلاغی از طرف ستاد ملی مقابله با کرونا در فرودگاه ها و پروازها در امتداد جلوگیری از شیوع ویروس کرونا هستیم.

به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، علیرضا زالی فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران اعلام نمود: نشانه های جدید از خیز کرونا در پایتخت وجود دارد که برای ۲ هفته آتی باید در فرودگاه ها و مدارس غیرانتفاعی پروتکل های سخت گیرانه اعمال شود.

وی اضافه کرد: گرچه تا حالا ویروس انگلیسی در تهران دیده نشده اما برای بدتر نشدن شرایط شیوع ویروس کرونا در دو هفته آتی پروتکل های سخت گیرانه ای در فرودگاه های تهران اجرا می گردد.

محمدحسن ذیبخش-سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری- در پاسخ به این پرسش که آیا مقرر است در دو هفته آتی پروتکل های سخت گیرانه ای در فرودگاه های تهران از طرف ستاد ملی مقابله با کرونا اجرائی شود، اظهارکرد: سازمان هواپیمایی کشوری در امتداد اجرای دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا، تمامی دستورالعمل و پروتکل های ابلاغ گردیده را بطور کامل و با جدیت دنبال می کند.

وی اضافه کرد: با وجود رفع برخی از محدودیت ها و افزایش نسبی پروازهای داخلی و خارجی، سازمان هواپیمایی کشوری بر رعایت تمامی اصول بهداشتی و تشدید اقدامات پیشگیرانه نظارت داشته و همیشه تمامی دستورالعمل ها توسط تمامی بخش ها در حال اجراست. باتوجه به آخرین دستورالعمل های وزارت بهداشت درباب مشاهده تغییرات ژنتیکی ویروس کرونا (واریانت جدید کرونا) در دنیا که نخستین بار از کشور انگلستان و سپس در بعضی کشورها همچون ژاپن و چند کشور آفریقایی مشاهده شده است، طبق ابلاغ وزارت بهداشت و کمیته ملی مقابله با ویروس کرونا، قوانین بهداشتی سختگیرانه و محدودیت های پروازی در مسیرهای مذکور اعمال شد و چنانچه پروتکل های جدیدتری در این خصوص ابلاغ شود تمامی بخش های صنعت حمل و نقل هوایی آمادگی کامل بمنظور اجرای صحیح این مصوبات را دارد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: در صورت اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص وجود این ویروس در سایر کشورها، بطور قطع پرواز به مقاصد خارجی دیگر نیز لغو می شود.

منبع: