مقدمات فراهم شد؛ بازار سوم فرابورس راه اندازی می شود

مدیرسا: سرپرست مرکز پژوهش سازمان بورس اظهار داشت: اصلاحات دستورالعمل های پذیرش، عرضه و نقل و انتقال اوراق بهادار و نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در فرابورس ایران، بمنظور ایجاد بازار هدف مصوب شد.

به گزارش مدیرسا به نقل از سازمان بورس و اوراق بهادار، مریم صفاریان گفت: اصلاحات دستورالعمل های پذیرش، عرضه و نقل و انتقال اوراق بهادار و نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در فرابورس ایران، بمنظور ایجاد بازار هدف مصوب شد. با ابلاغ این مصوبات، بازار هدف بعنوان یکی از بازارهای فرابورس ایران متشکل از دو تابلوی اصلی و فرعی ایجاد خواهد شد.
سرپرست مرکز پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس و اوراق بهادار اضافه کرد: شرکت های دارای چشم انداز روشن از رشد و سودآوری که شرایط پذیرش در بازارهای اول و دوم فرابورس را ندارند، می توانند برمبنای شرایط پیش بینی شده در مقررات که نسبت به شرایط پذیرش در دو بازار یاد شده ساده تر است، در این بازار و هر یک از تابلوهای آن پذیرش شده و اوراق بهادار آنها با شرایط متفاوتی که برای هر تابلو متناسب با خاصیت شرکت های پذیرفته شده در آن در نظر گرفته شده است، معامله شوند.
وی اظهار داشت: بازار هدف، بمنظور رفع موانع و مشکلات شناسایی شده در بازار شرکت های کوچک و متوسط فرابورس ایجاد و جایگزین این بازار خواهد شد.
صفاریان در آخر اشاره کرد: به سبب ماهیت شرکت های پذیرفته شده در بازار هدف، فقط سرمایه گذاران واجد شرایط شامل اشخاص حقیقی و حقوقی که برمبنای ضوابط و معیارهایی از قبیل سواد مالی، تجربه کاری و سابقه فعالیت در بازار سرمایه می توانند در این بازار فعالیت کنند.

منبع: