سازمان هواپیمایی: تغییر مسیر هواپیمای تركیش ایر ربطی به صدای آژیر نداشت

به گزارش مدیرسا سازمان هواپیمایی کشوری در اطلاعیه ای اعلام نمود: پرواز ۸۷۴ شرکت هواپیمایی ترکیش که قرار بود در ساعات ۱۲: ۲۰ بامدادان در فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) به زمین بنشیند، به سبب شرایط نامساعد جوی تغییر مسیر داد و در فرودگاه باکو فرود آمد.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، در این اطلاعیه آمده است: هواپیمای مذکور پس سوختگیری در فرودگاه باکو باردیگر حدود ساعت ۴: ۰۰ بامدادان در فرودگاه امام خمینی فرود آمد و مسافران به سلامت از هواپیما پیاده شدند.
سازمان هواپیمایی کشوری اشاره کرد: تغییر مسیر این پرواز هیچ ارتباطی به صدای آژیر در بعضی مناطق تهران نداشته و شایعاتی که در فضای مجازی انتشار یافته است، حقیقت ندارد.
قبل تر نیز رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به ایسنا گفته بود که خلبان هواپیمای ترکیش ایر بعد از آنکه به سبب بروز شرایط جوی نامناسب نتوانست در تهران فرود بیاید، برمبنای طرح پروازی خود و به صورت قانونی باکو را بعنوان فرودگاه کمکی انتخاب نموده بود.
بر طبق این گزارش، جمعه شب صدای آژیر در بعضی مناطق غربی تهران شنیده و همزمان، خبرهایی از تغییر مسیر پرواز ۸۷۴ هواپیمایی ترکیش منتشر گردید که به دنبال آن، موضوع سقوط یا احتمال سقوط این هواپیما عنوان شد، اما مدیر روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی، این مساله را شایعه دانست و آنرا تکذیب نمود.

منبع: