هرمزگان با اهمیت ترین كانون ساخت و تعمیر انواع شناورها در كشور

به گزارش مدیرسا هرمزگان مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار داشت: با وجود وجود تحریم ها و شرایط متاثر از انتشار ویروس کرونا، سال جاری سالی پرکار از نظر تعداد صدور گواهینامه، مجوز ساخت و همین طور نوسازی ناوگان های تجاری، صیادی و تفریحی بوده است.

علی رضا محمدی کرجی ران بامداد امروز(۲۱ بهمن ماه) در جمع خبرنگاران در تشریح کارهای صورت گرفته در اداره مرکزی ثبت شناورهای استان، اظهار داشت: از شروع سال تا حالا تعداد ۱۶۱۰ گواهینامه برای شناورهای ناوگان های تجاری و صیادی صادرشده که در همسنجی با زمان مشابه سال قبل رشد ۱۳ درصدی را نشان میدهد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان به شناورهای ثبت و به آب اندازی شده جهت ورود به ناوگان تجاری، صیادی و تفریحی نیز اشاره ای داشت و اضافه کرد: امسال حدود ۲۰۸ فروند شناور به ناوگانهای مذکورالحاق شده که نسبت به سال های گذشته از رشد قابل توجهی برخوردارست.

به گفته محمدی کرجی ران شرایط دشوار اقتصادی متاثر از تحریم ها و شیوع ویروس کرونا نتوانست روند ساخت شناورها را باکندی مواجه نماید به شکلی که از شروع سال جاری تا حالا ۳۵۵ مجوز ساخت شناور در استان صادر گردیده است.

وی افزود: هم اکنون ۱۲۰ فروند شناور ساخته و به اندازی شده و تعداد ۵۶۰ پروژه نیز در شناورسازی ها در دست اقدام است.

محمدی کرجی ران اشاره کرد: در مقام مقایسه با سالهای گذشته، سال جهش تولید سالی پرکار برای شناور سازی های هرمزگان بشمار می رود.

به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، استان هرمزگان با بهرمندی از ۶۰ کارگاه و کارخانه فعال با اهمیت ترین کانون تعمیر و ساخت انواع شناورهای چوبی، فایبر گلاس، فلزی و آلومینیومی در کشور قلمداد می شود.

منبع: