اتاق چت در اینترنت

استفاده ابتدایی از یك اتاق گفتگو برای به اشتراك گذاشتن اطلاعات از طریق متن با گروهی از افراد دیگر و و اشتراك گذاشتن پایه گذار این اصطلاح است.

اصطلاح “اتاق چت” یا  چت روم ، عمدتا برای توصیف هر نوع کنفرانس همزمان ، آنلاین، گاهی وقتها حتی کنفرانس ناهمزمان استفاده می شود. بنابراین، اصطلاح Chat room چتروم میتواند به معنای هر تکنولوژی از چت آنلاین در زمان واقعی و تعامل آنلاین با دیگران (به عنوان مثال، انجمنهای آنلاین) به محیطهای اجتماعی گرافیکی کاملا جامع باشد.ماهان چت نمونه ای از این دسته می باشد.استفاده ابتدایی از یک چت روم برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات از طریق متن با گروهی از افراد دیگر است ، و اشتراک گذاشتن عکس فیلم خود با دوستانتان و لایک وهمچنین بهترین نوع آن باصطلاح چت شلوغ است که ماهان چت اولین نمونه از این دسته می باشد.

در کنار این مفهوم، تالار گفتگو که به آن فروم هم گفته می شود، به برنامه‌های مبتنی بر وب می گویند که برای نگهداری بحث‌ها و نوشته‌های کاربرهای یک وبگاه به کار می‌روند. در تالار گفتگو معمولا افراد سؤالات خود را مطرح می‌کنند و سایر کاربران به این سوالات پاسخ می‌دهند. علاوه براین، تالارهای گفتگو به‌جز سؤال پرسیدن می‌توانند واسطه ی بحثی در هر زمینه باشند و افراد می‌توانند نظریات و عقیده‌های خود را برای دیگران بیان کنند. نام دیگر تالار، انجمن است؛ اکثر سایت‌ها دارای انجمن‌های اختصاصی هستند. عمدتا این انجمن‌ها برای پشتیبانی و حل کردن مشکل کاربران سایت ساخته شده‌اند. سابقه ی تاریخی تالار گفتگو به بی‌بی‌اس یا سیستم تابلو اعلانات باز می گردد.