اراضی آموزش و پرورش در روستاها و شهرهای كوچك سند دار می شود

به گزارش مدیرسا بر مبنای تفاهم نامه سه جانبه ای که امروز میان وزارت آموزش و پرورش، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شد، اسناد مالکیت اراضی آموزش و پرورش در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، دارای شناسه الکترونیکی و مطابق با نقشه های استاندارد (کاداستر) خواهد شد.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، امروز تفاهم نامه ای به منظور سرعت بخشی به امر معرفی و تثبیت مالکیت دولت و مستند سازی اراضی و املاک آموزش و پرورش واقع در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت به امضای مسؤلان وزارت آموزش و پرورش، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رسید.

مطابق این تفاهم نامه اسناد مالکیت دفترچه ای و اسناد مالکیت فاقد شناسه الکترونیکی در مناطق مذکور به اسناد کاداستری (برابر نقشه های استاندارد کاداستر مبحث ماده ۱۱ و ۱۲ قانون جامع حدنگار کاداستر کشور مصوب سال ۱۳۹۳) تبدیل خواهد شد.
علیرضا تابش ـ رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ـ در مراسم انعقاد این تفاهم نامه ضمن اشاره به لزوم تسریع در شناسایی و مستند سازی املاک و اراضی متعلق به آموزش و پرورش در روستاها و شهرهای کوچک اظهار داشت: هرگونه اطاله و تعویق سنددار کردن اراضی آموزش و پرورش به زیان این دستگاه دولتی در محاکم و دعاوی حقوقی خواهند بود.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای همکاری در اعطای شناسه الکترونیکی به اسناد مالکیت اراضی مذکور آمادگی کامل دارد، چونکه این کار عام المنفعه را به سود تمام مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران می دانیم. برای اجرای این برنامه، کارگروه ملی و کارگروه های استانی تشکیل خواهد شد.
تابش ابراز آمادگی کرد تا برای اراضی فاقد سند به سرعت عملیات نقشه برداری و تطبیق آنها با نقشه های موجود صورت گیرد.

برپایه این گزارش، ۳۸ هزار و ۵۹۷ ملک آموزش و پرورش در مناطق مذکور فاقد سند هستند.

منبع: