با ابلاغ معاون اقتصادی رئیس جمهوری؛ ۴ مسئولیت تنظیم بازار به وزارت جهاد كشاورزی بازگشت

مدیرسا: مسئولیت ثبت سفارش، تعیین اولویت و تخصیص ارز نهاده های دامی، تنظیم بازار زنجیره محصولات مرغ و تخم مرغ و اتخاذ سیاست های صادرات نهاده های کشاورزی، دام، طیور و تخم مرغ به وزارت جهاد بازگشت.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس جمهوری در نامه ای به وزرای صمت و جهاد کشاورزی، از انتقال مسئولیت های ثبت سفارش، تعیین اولویت و تخصیص ارز نهاده های دامی، تنظیم بازار زنجیره محصولات مرغ و تخم مرغ و اتخاذ سیاست های حوزه صادرات نهاده های کشاورزی، دام، طیور و تخم مرغ به وزارت جهاد کشاورزی آگاهی داد.
در متن این نامه که در ۲۱ بهمن ماه صادر شده، آمده است: بند (الف) تصمیمات جلسه یکصدونودویکم ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در تاریخ ۷ دی ماه ۱۳۹۹ در رابطه با تقسیم کار تنظیم بازار نهاده ها و محصولات کشاورزی، که به تایید ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران رسیده است، به شرح زیر به ابلاغیه شماره ۹۱۲۲۰ تاریخ ۱۳ آبان ۱۳۹۹ موضوع تصمیمات جلسه یکصد و هفتاد و هشتم ستاد هماهنگی اقتصادی دولت الحاق و جهت اجرا ابلاغ می گردد:
«۱- مسئولیت و اختیار ثبت سفارش، تعیین اولویت و تخصیص ارز نهاده های دامی به وزارت جهاد کشاورزی منتقل می شود. کلیه اقدامات مربوط به تخصیص و تامین ارز و همین طور ترخیص کالا از گمرک به اشکال مختلف، با مجوز وزارت جهاد کشاورزی صورت خواهد گرفت.
۲- بمنظور حصول اطمینان ناشی از تامین مکفی بموقع و متناسب نهاده های دامی مورد نیاز کشور، به وزارت جهاد کشاورزی اجازه داده می شود تا در وضعیت خاص، برای واردات نهاده های دامی در قالب برنامه زمانی مورد نیاز و بر طبق ابلاغیه شماره ۹۰۸۲۹ تاریخ ۱۲ آبان ۱۳۹۹ موضوع مصوبه جلسه ۱۷۷ ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، با ارز حاصل از صادرات بخش کشاورزی یا اشخاص ثبت سفارش کند.
۳- تنظیم بازار زنجیره محصولات مرغ و تخم مرغ با محوریت و بر طبق نظر وزارت جهاد کشاورزی در کارگروه تنظیم بازار اتخاذ تصمیم خواهد شد.
۴- سیاست های حوزه صادرات نهاده های کشاورزی، دام و طیور و مرغ و تخم مرغ با محوریت و بر طبق نظر وزارت جهاد کشاورزی اتخاذ می شود.»

منبع: