رئیس  اتاق بازرگانی مشترك  سوریه و ایران اعلام كرد ضرورت تاسیس بانك مشترك ایران و سوریه

به گزارش مدیرسا رئیس  اتاق بازرگانی مشترک  سوریه و ایران اظهار داشت: باید یک کمیسیون استانداردسازی مشترک و بانک مشترک بین ایران و سوریه تاسیس و تعرفه گمرکی صفر درصد شود.

به گزارش مدیرسا به نقل از مهر، فهد درویش امروز در کنفرانس فرصت های همکاری با سوریه که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد ضمن تشکر از ایران جهت پشتیبانی از سوریه در مقابل تروریست ها، عنوان کرد: سوریه و ایران امروز در حال جنگ اقتصادی هستند ازاین رو در این شرایط سخت انتظار داریم با برگزاری این جلسات به نتایج خوبی برسیم تا این جنگ را تمام نماییم و موضوع هایی را در دستور بررسی قرار دهیم که اثرات تحریم کاهش پیدا کند.
رئیس اتاق بازرگانی مشترک سوریه و ایران اضافه کرد: موافقت نامه تجارت آزادی در سال ۲۰۱۱ با ایران امضا کردیم. باید استانداردسازی مشترک هم بین دو کشور صورت گیرد که این مورد با تشکیل کمیسیون استانداردسازی مشترک امکانپذیر است.
وی افزود: محدودیت هایی هم برای صادرات بعضی از کالاها وجود دارد و یا اینکه برای صادرات برخی کالاها همچون شیر خشک ممانعت ایجاد می کنند؛ این در حالیست که در تفاهمنامه مشترک ایران و سوریه بندی برای ممنوعیت صادرات و واردات وجود ندارد.
درویش اظهار داشت: در تفاهمنامه تجارت آزاد با ایران ۸۸ قلم کالا ممنوعیت دارد که تلاش داریم این ممنوعیت به صفر برسد.
رئیس اتاق بازرگانی مشترک سوریه و ایران اضافه کرد: برای تأسیس شرکتهای هلدینگ بین دو کشور، بانک مشترک ایران و سوریه و تهاترهای تجاری با سامانه پرداخت الکترونیک هم باید برنامه ریزی نماییم. پرداخت های گمرکی هم باید به جای ۴ درصد به صفر درصد برسد. همینطور برای ایجاد خط اعتباری بین ایران و سوریه اعلام آمادگی می نماییم.
درویش اظهار داشت: خوشحالیم که بیستم هر ماه یک کشتی به سمت سوریه از سوی ایران حرکت خواهد نمود اما در بخش زمینی هم باید اقداماتی انجام دهیم. بازگشایی معابر بین ایران و سوریه می تواند نتایج خوبی داشته باشد.

منبع: