پرونده مقرری بگیران بیمه بیكاری كرونا بسته شد خبر خوش برای جاماندگان دریافت بیمه بیكاری كرونا

مدیرسا: برمبنای اعلام وزارت کار ۹۰ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط که از لیست دریافت بیمه بیکاری کرونا جامانده بودند موفق به دریافت مقرری این ایام شدند و بدین سان پرونده مقرری بگیران بیمه بیکاری کرونا در روزهای آخر سال ۱۳۹۹ بسته شد.

به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، به دنبال گسترش ویروس کرونا و تاثیرگذاری آن بر خیلی از مشاغل قرار شد تا بیمه بیکاری سه ماه اسفند ۱۳۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۹ به افراد بیکار شده و کارگران لطمه دیده از کرونا پرداخت گردد. بر این اساس بمنظور پشتیبانی از صنوف و کارگران لطمه دیده از کرونا، مبلغ ۵۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار از طرف دولت به صندوق بیمه بیکاری اختصاص یافت و وزارت کار با راه اندازی سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری bimebikari.mcls.gov.ir از کسانی که در مدت سه ماهه گرفتار بیکاری و توقف فعالیت شده بودند درخواست نمود که به سامانه مراجعه و درخواست خودرا ثبت کنند.

بر اساس آخرین آمارها، مقرری ایام بیکاری کرونا در ماههای اسفند ۱۳۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۹ برای یک میلیون و ۸۲ هزار نفر با مساعدت دولت پرداخت گردید و حدود ۹۰ هزار نفر موفق به دریافت بیمه بیکاری ایام کرونا نشده و تا یک هفته گذشته همچنان منتظر واریز مقرری بودند که خوشبختانه وزارت کار اعلام نمود از هفته گذشته تا حالا ۹۰ هزار نفر از کسانی که از لیست مشمولان دریافت مقرری بیمه بیکاری کرونا جا مانده بودند، توانستند این مبلغ را دریافت نمایند.

بر اساس اعلام وزارت کار چنانچه از مشمولان کسی هنوز موفق به دریافت بیمه بیکاری ناشی از کرونا نشده می تواند با شماره ۲۵۰۰ تماس گرفته و موضوع را پیگیری کند.

پیش از این مدیرکل پشتیبانی از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار گفته بود که در بحث کرونا بیش از ۷۳۰ هزار نفر از بیمه شدگان شغل خودرا از دست دادند که از این تعداد ۶۷۰ هزار نفر مقرری دریافت نمودند و مابقی هنوز موفق به دریافت این مبلغ نشده اند.

آنطور که بابایی گفته بود اعتبار ۹۲ میلیارد تومانی برای جاماندگان بیمه بیکاری کرونا از طرف خزانه به تامین اجتماعی واریز شده تا سازمان به حساب جاماندگان واریز نماید.

به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، با عنایت به اعلام وزارت کار در خصوص پرداخت مقرری بیمه بیکاری ایام کرونا به متقاضیان واجد شرایط جامانده، پرونده مقرری بگیران بیمه بیکاری کرونا در واپسین روزهای سال ۱۳۹۹ بسته شد و در صورتیکه متقاضی واجد شرایطی مانده که موفق به گرفتن این مبلغ نشده باشد بوسیله تماس با شماره ۲۵۰۰ می تواند این مساله را اعلام و پیگیری کند.

منبع: