نرخ بیكاری كانادا در پایین ترین سطح ۱۴ ماه اخیر

به گزارش مدیرسا برای اولین بار امسال نرخ بیکاری کانادا به زیر هشت درصد کاهش پیدا کرد.
به گزارش مدیرسا به نقل از رویترز، با بازگشایی بخش بزرگی از کسب و کارها در نتیجه کاهش سرعت شیوع ویروس کرونا، نرخ بیکاری کانادا در ماه مارس با ۰.۷ درصد کاهش در مقایسه با ماه قبل به ۷.۵ درصد رسید. این نرخ بیکاری که کمترین نرخ بیکاری ۱۴ ماه اخیر به حساب می آید بعد از آن رقم خورد که در این ماه شمار افراد بیکار ۱۴۸ هزار نفر کمتر شد. طی این مدت برای ۳۰۳ هزار نفر اشتغال زایی صورت گرفت که از این تعداد، ۱۷۵ هزار نفر به صورت تمام وقت و ۱۲۸ هزار نفر به صورت پاره وقت استخدام شده اند.
طی این مدت نرخ مشارکت در بازار کار به ۶۶.۱ درصد رسیده که ۰.۸ درصد بیشتر از رقم ثبت شده برای ماه قبل بوده است. هم چنین نرخ بیکاری جوانان که شمار افراد فاقد شغل ۲۰ تا ۲۴ سال را اندازه می گیرد با ۱.۵ درصد افزایش نسبت به ماه قبل به ۱۸.۴ درصد رسیده است.
متوسط نرخ بیکاری کانادا در بازه زمانی ۱۹۶۶ تا ۲۰۲۰ معادل ۷.۸۲ درصد بوده که پایین ترین رقم ثبت شده در ارتباط با ژوئن ۱۹۶۶ با ۲.۹ درصد و بالاترین رقم ثبت شده در ارتباط با می ۲۰۲۰ با ۱۳.۷ درصد بوده است.
به تفکیک استانی در این ماه بیشترین افزایش اشتغال در ارتباط با استان های اونتاریو و کبک بوده است که در کبک ۹۷ هزار فرصت شغلی و در اونتاریو ۱۰۲ هزار فرصت شغلی بوجود آمده است. در سال ۲۰۲۰ بیشترین اشتغال زایی ماهانه در ارتباط با ماه ژوئن با اشتغال زایی برای ۹۵۲ هزار نفر و کمترین اشتغال زایی در ارتباط با ماه آوریل با اشتغال زایی منفی ۱۹۹۳ نفری بوده است.
به صورت متوسط در بازه زمانی ۱۹۷۶ تا ۲۰۲۰، اقتصاد کانادا در هر ماه ۱۸ هزار و ۱۰ فرصت شغلی بوجود آورده است که بالاترین اشتغال زایی ماهانه در ارتباط با اوریل ۲۰۱۹ با ۱۰۶ هزار و ۵۰۰ مورد و کمترین اشتغال زایی هم در ارتباط با ژانویه ۲۰۰۹ با منفی ۱۲۴ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی بوده است.