رئیس كمیسیون عمران مجلس: توسعه شبكه ریلی كشور از اولویت های مجلس و دولت می باشد

مدیرسا: رئیس كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینكه توسعه شبكه ریلی كشور از اولویت های مجلس و دولت می باشد، اظهار داشت: در قانون بودجه سال جاری شرایط ویژه ای برای دولت تعریف شده است تا برای تامین مالی پروژه های راه آهن كشور مجاز باشد.

به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، محمدرضا رضایی در حاشیه بازدید از بندرانزلی در جمع خبرنگاران اظهار نمود: توسعه شبكه ریلی كشور از اولویت های مجلس و دولت می باشد و در این راستا در قانون بودجه سال جاری شرایط ویژه ای برای دولت تعریف شده است تا برای تامین مالی پروژه های راه آهن كشور مجاز باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینكه ۱۵ درصد آورده دولت با استفاده از صندوق توسعه ملی تامین می شود، خاطرنشان كرد: امكان ۱۵ درصد آورده دولت برای خیلی از پروژه هایی كه به دنبال اجرای تامین مالی آنها بود، با دستور مجلس شورای اسلامی این فرصت برای دولت فراهم گردید تا در اجرای پروژه های توسعه شبكه ریلی گام های جدی تری بردارد.

رئیس كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه كرد: متاسفانه با عنایت به اینكه شبكه ریلی در كشور كامل نیست و كمتر به این حوزه توجه شده است ما حداكثر ۱۱ درصد بار كشور را توسط شبكه ریلی جا با جا می نماییم.

رضایی اظهار نمود: متاسفانه بنادر ما همچون بندرانزلی به شبكه ریلی متصل نیستند كه طی جلسه ای كه تشكیل شد در جهت اتصال شبكه ریلی به داخل بندرانزلی بود كه با پیش بینی ها و بازدیدهای میدانی صورت گرفته در دهه فجر امسال عملیات اجرایی اتصال بندرانزلی به شبكه ریلی كلنگ زنی خواهد شد و با تامین منابع مورد نیاز شاهد بهره برداری از این پروژه خواهیم بود.

وی با اشاره به اینكه پروژه ی راه آهن قزوین – رشت بزودی به مرحله بهره برداری خواهد رسید، خاطرنشان كرد: جهت استفاده بیشتر از این شبكه باید بار آن را با استفاده از بنادر همچون بندرانزلی تامین نماییم.

رضایی تصریح كرد: امیدواریم بزودی مردم بندرانزلی شاهد اتصال این بندر به شبكه ریلی باشند.