اطلاعات مسافران ایرلاین هنگ كنگی دزدیده شد

مدیرسا: تازه ترین اخبار انتشار یافته نشان داده است كه اطلاعات شخصی و هویتی بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر از مسافران فیلیپینی یك ایرلاین فعال در هنگ كنگ به سرقت رفته است.

به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، این روزها كه از گوشه و كنار جهان اخباری در خصوص سرقت اطلاعات شخصی و هویت كاربران در فضای مجازی و اپلیكیشن های مختلف منتشر می شود، تازه ترین گزارش های انتشار یافته نشان داده است كه اطلاعات شخصی و هویتی بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر از مسافران فیلیپینی ایرلاین كاتای پاسیفیك ایرویز كه به هنگ كنگ متعلق می باشد، در طول یك سال قبل به سرقت رفته است.

نخستین باری كه چنین احتمالی داده شد، ماه مارس سال جاری میلادی بود كه پس از بررسی و تحقیقات فراوان در ماه مه میلادی ۲۰۱۸ توسط كمیسیون ملی حفاظت از حریم خصوصی كاربران در فیلیپین معلوم و مشخص شد كه خیل عظیمی از مسافران فیلیپینی تحت تاثیر این سرقت اطلاعات شخصی قرار گرفته اند و اطلاعاتشان به سرقت رفته است.

بر اساس گزارشی كه در وب سایت فیلیپین استار آمده است، در بین این اطلاعات به سرقت رفته مسافران می توان به ملیت، تاریخ تولد، آدرس پست الكترونیكی، شماره تماس، اطلاعات مربوط به كارت های اعتباری و بانكی، شماره گذرنامه، كد ملی و تاریخچه سفرهای مسافران اشاره نمود.

شركت هواپیمایی كاتای پاسیفیك ایرویز (Cathay Pacific Airways) كه حامل پرچم هنگ كنگ است، در سال ۲۰۱۶ میلادی بعنوان یكی از برترین ایرلاین های فعال در جهان شناخته شد و روزانه با پروازهای خیلی از مناطق مختلف جهان، هزاران مسافر را به مقاصد خود جابجا كرده و می رساند.