پیمانكاران راه آهن اردبیل – میانه نگران پول نباشید

به گزارش مدیرسا مدیر عامل بانك ملی اظهار داشت: پیمانكاران پروژه ملی راه آهن اردبیل – میانه از بابت تامین اعتبار و بودجه این پروژه نگرانی نداشته باشند.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، محمدرضا حسین زاده در جریان بازدید از پروژه راه آهن اردبیل اظهار نمود: بانك ملی سنگ زیرین آسیاب برای پروژه های عمرانی و اقتصادی كشور محسوب می شود؛ به صورتی كه در حوزه آب، راه اندازی ایستگاه های پمپاژ و پروژه های عظیم پتروشیمی، پالایشگاه و… با مشاركت جدی تلاش در افزایش توان اقتصادی داریم.
وی به پروژه راه آهن اردبیل و حمایت بانك ملی از این پروژه اشاره نمود و اضافه كرد: با طرح توجیهی و پیشنهاداتی كه در هیئت مدیره مصوب شده طی سه سال ۷۵۰ میلیارد تومان تسهیلات را به راه آهن اردبیل پرداخت خواهیم كرد كه از قسط اول كه ۲۵۰ میلیارد تومان است تابحال ۱۸۰ میلیارد تومان پرداخت شده و تا آخر سال مابقی قسط اول هم پرداخت خواهد شد.
حسین زاده بیان كرد: كارشناس ناظر در این پروژه داریم كه با عرضه گزارش او نسبت به تزریق بودجه اقدام می نماییم و در سال آینده در چارچوب قسط دوم تلاش خواهیم كرد تزریق بودجه در نیمه اول سال اتفاق بیفتد تا متناسب با شرایط آب و هوایی استان اردبیل روند تكمیل راه آهن سرعت گیرد.
مدیر عامل بانك ملی به پیمانكاران قول داد از بابت تامین اعتبار نگرانی نداشته باشند و با سرعت و كیفیت پروژه را به پیش ببرند و در یك حركت كار را با جدیت دنبال كنند.

پرداخت ۲۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی اردبیل
حسین زاده در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از سختكوشی پیمانكاران و مجریان پروژه راه آهن اردبیل در سخت ترین شرایط آب و هوایی و همینطور تحریم ها اظهار نمود: مردم اردبیل سال های سال در انتظار شنیدن سوت قطار هستند كه امیدواریم با تلاش استاندار اردبیل و تیم همراه بتوانیم به تكمیل این پروژه كمك نماییم.
وی اظهار داشت: روی تعهد خودمان در پرداخت ۷۵۰ میلیارد تومان به راه آهن مصمم ایستاده ایم و امیدواریم به تناسب پیشرفت پروژه تزریق بودجه را هم شاهد باشیم.
مدیر عامل بانك ملی همینطور در بازدید از بلندترین و بزرگترین پل راه آهن كشور با نام آرپاچایی در راه راه آهن اردبیل – میانه تصریح كرد: این پل كه با تلاش مهندسان ایرانی و به شكل بومی در حال راه اندازی است می تواند بخش عظیمی از كیفیت و توان راه آهن را بالا برده و به تكمیل این پروژه در فازهای بعدی كمك نماییم.
حسین زاده صعب العبور بودن این مسیر را خاطرنشان كرد و اضافه كرد: با راه اندازی این پل ها كه به شكل منحصر بفرد در حال راه اندازی است نمودی از دانش فنی مهندسان ما و تلاش و جدیت آنها به نمایش گذاشته می گردد و بنده پیشنهاد می كنم نام این مهندسان روی این پل ها و تونل ها كنده كاری شود تا آیندگان اجرای چنین پروژه هایی را با سختی و تلاش همه جانبه مورد تشویق و تحسین قرار دهند.
وی همینطور در بازدید از یك كارخانه تایر اظهار داشت: ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای رونق واحدهای تولیدی استان اردبیل بانك ملی تا آخر سال پرداخت خواهد نمود كه این تزریق منابع برای پروژه هایی نظیر آرتاویل تایر، پروژه های گردشگری بخصوص آبدرمانی ها و هتل پنج ستاره و برخی واحدهای صنعتی و بخش كشاورزی خواهد بود.