مدیرعامل انجمن خیرین مسكن ساز مطرح كرد؛ افتتاح ۸۰۰۰ خانه برای خانواده های دارای ۲ معلول

مدیرسا: مدیرعامل انجمن خیرین مسكن ساز كشور اظهار داشت: ۸۰۰۰ واحد مسكونی برای خانواده دو معلولی افتتاح می گردد.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، كیومرث سلگی در شورای انجمن خیرین مسكن ساز استان كه در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار نمود: انجمن خیرین مسكن ساز بعنوان بخش مردمی بنیاد مسكن در سطح كشور فعال بوده و در ۳۱ مركز استان و ۱۲۰ شهرستان دارای تشكیلات است.

وی با اشاره به اینكه به همت خیرین لرستانی اقدامات شایسته ای در بحث مسكن انجام شده است، بیان كرد: خیرین مسكن ساز سرمایه اجتماعی بوده كه به خوبی از ظرفیت آنان برای پیشبرد اهداف استفاده نشده است.

سلگی خاطرنشان كرد: ۴۰ هزار واحد مسكن مهر ویژه محرومان و خانواده‎های دارای دو معلول از طرف انجمن خیرین مسكن ساز در حال راه اندازی بوده كه عملیات اجرایی ۳۰ هزار واحد از آنها به اتمام رسیده است.

مدیرعامل انجمن خیرین مسكن ساز كشور افزود: از این تعداد واحد مسكونی ساخته شده و در دست راه اندازی میانگین سهم هر استان بین ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ واحد است.

وی بر استفاده از ظرفیت لرستانی های مقیم مركز و خارج در كشور برای حل مشكل مسكن خانواده محرومان تاكید كرد و با اشاره به اینكه انجمن خیرین مسكن ساز كشور آمادگی فعالیت در بافت های فرسوده را دارد، تصریح كرد: باوجود مسائل اجتماعی در این بافت‎ها، خیران بهتر و سهل‎تر می‎توانند با مردم این مناطق ارتباط برقرار كنند.

سلگی اظهار داشت: انجمن خیرین مسكن ساز آمادگی دارد در طرح های مسكن مهر محرومان وارد شوند؛ با عنایت به اینكه خیلی از ساكنان حاشیه شهرها زنان سرپرست خانوار و یا خانواده های بد سرپرست هستند انجمن خیرین مسكن ساز ۳۰ درصد نیاز خرید، رهن یا تعمیر مسكن این افراد را تامین می كند و مابقی با همكاری استان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تامین گردد.

مدیرعامل انجمن خیرین مسكن ساز كشور عنوان كرد: ۱۴ هزار خانواده دارای ۲ معلول با همكاری دستگاه‎های مرتبط و دبیری انجمن خیرین مسكن ساز دارای خانه شده‎اند كه از این رقم، بیشتر از ۸۰۰۰ واحد عملیاتی شده و در آستانه افتتاح است.
مدیركل بنیاد مسكن لرستان باز اظهار داشت: ساخت ۱۰۰۰ واحد مسكونی در مناطق حاشیه‎ای استان ضروری می باشد.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، مسعود رضایی در شورای خیرین مسكن ساز با اشاره به اینكه انجمن خیرین مسكن ساز از منابع مالی خود برای انجام كار ثمین ساخت مسكن برای محرومین استفاده كردند، اضافه كرد: مجتمع های خوب و باكیفیتی در شهرستان های بروجرد، خرم آباد و الیگودرز راه اندازی و یا در حال راه اندازی بوده كه بخشی از آنان به مردم محروم تحویل داده شده است.

مدیركل بنیاد مسكن لرستان افزود: در امر راه اندازی مسكن برای محرومان از طرف انجمن خیرین مسكن ساز و برای ادامه این مسیر نیاز است استانداری و برخی از ارگان‎های دولتی همكاری و مساعدت لازم را با انجمن داشته باشند.

وی تصریح كرد: باید جلسه‎ای با لرستانی‎های مقیم مركز برای پشتیبانی از خیرین مسكن ساز، تشكیل و راه اندازی مسكن برای محرومان طرح سوژه و از ظرفیت آنان برای این مهم استفاده گردد. امیدواریم از راه سیستم بانكی منابعی تحت عنوان قرض الحسنه برای ودیعه و رهن به‎صورت تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار گیرد تا بخشی از مشكلات آنان برطرف شود.

مدیركل بنیاد مسكن لرستان خاطرنشان كرد: همین طور برای ساخت ۱۰۰۰ واحد مسكونی در مناطق حاشیه‎ای نیاز است نامه‎ای با امضای آیت الله میرعمادی نماینده ولی‎فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد و دكتر خادمی استاندار لرستان برای دكتر مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ارسال تا بتوانیم ساخت این واحدها را به انجام برسانیمُ؛ بنیاد مسكن برای مقاوم سازی و ساخت مسكن روستایی باز به متقاضیان خود تسهیلات پرداخت می‎كند.