رئیس سازمان برنامه و بودجه: ساخت مسكن محرومین در استان های محروم ادامه پیدا می كند

مدیرسا: رئیس سازمان برنامه و بودجه، از ساخت دو هزار واحد مسكن محرومین در گیلان با كمك كمیته امداد آگاهی داد و تصریح كرد: چنین اقدامی در سایر استان ها باز كه با محرومیت مواجهند، صورت خواهد گرفت.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، محمدباقر نوبخت در حاشیه افتتاح ۲۲۰ واحد مسكن محرومین در شهرستان لنگرود، با اشاره به تقارن ایام الله دهه فجر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب با اهدای این ۲۲۰ واحد، اظهار نمود: خوشبختانه دولت توانست به وعده ساخت دو هزار واحد مسكن محرومین گیلان كه سال قبل بیان شده بود، عمل كند.
وی با اشاره به اینكه رسیدگی به محرومان و طبقات محروم جامعه آرمان انقلاب و امام است، اضافه كرد: توجه به محرومان سیره معمار كبیر انقلاب اسلامی است و پس مسئولان باز باید همین خط مشی را داشته باشند و تنها به فراهم كردن زیرساخت ها اكتفا نكنند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه كشور از ساخت دو هزار واحد مسكن محرومین در گیلان با كمك كمیته امداد آگاهی داد و تصریح كرد: چنین اقدامی در سایر استان ها باز كه با محرومیت مواجهند، صورت خواهد گرفت.
نوبخت خدمتگزاری به مردم را وظیفه مسئولان دانست و اشاره كرد: ساخت زیرساخت ها همچون آزادراه و بزرگراه و راه آهن و آبرسانی و گازرسانی و برق رسانی وظیفه دولت می باشد، اما باید توجه ویژه ای به مناطق محروم داشته باشیم.
معاون رئیس جمهور همین طور با اشاره به اینكه امسال بیشتر از دو هزار میلیارد تومان فقط برای زیربناهای گیلان هزینه شد، عنوان كرد: طی هفته های آینده با حضور رئیس جمهور پروژه بین المللی راه آهن گیلان باز به بهره برداری خواهد رسید.
نوبخت در مراسم بهره برداری از سد پهلوان بست لنگرود، بزرگترین سد لاستیكی كشور، با اشاره به اینكه امروز در جنگ نابرابر اقتصادی به سر می بریم، اظهار نمود: جنگ اقتصادی به مراتب سخت تر است پس از همه كسانی كه دولت را در این جنگ همراهی می كنند، سپاسگزاریم.
وی اضافه كرد: همزمان با شروع به كار سد پهلوان بست عملیات اجرایی دومین سد لاستیكی لنگرود باز در دستور كار قرار خواهد گرفت.
معاون رئیس جمهور با اشاره به توجه دولت نسبت به چای و چای كاران طی سال های اخیر، اشاره كرد: تابحال كوشیدیم مطالبات چای كاران پرداخت گردد پس از هفته آینده باز مجدداً به مسائل و مشكلات این صنعت خواهیم پرداخت.
وی با اشاره به ترافیك محدوده رودبار – منجیل، افزود: پس از تونل بزرگ منجیل امكان دور زدن رودبار وجود دارد، اما اقتصاد مردم رودبار با مشكل مواجه می شود پس توسعه فقط راه آهن و بزرگراه نیست، بلكه رضایتمندی و رفاه مردم توسعه را به همراه دارد. در این راستا طرح جایگزینی برای این محدوده در نظر گرفته ایم تا اقتصاد مردم رودبار مختل نشود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه همین طور از تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان برای تكمیل هشت كیلومتر محور رودبار – منجیل آگاهی داد و اظهار داشت: تجهیز بیمارستان های لنگرود و تكمیل سدهای لاستیكی استان باز در دستور كار قرار دارد.