كارآفرین برتر حوزه مهندسی كشور تاكید كرد ضرورت تسلط بر مهارت های ارتباطی و ذهنی برای كاریابی موفق فارغ التحصیلان

به گزارش مدیرسا كارآفرین برتر حوزه مهندسی كشور ضمن بررسی تكنیك های موفقیت در بازار كار بعد از فارغ التحصیلی بر ضرورت تسلط بر مهارت های ارتباطی و ذهنی به منظور كاریابی موفق فارغ التحصیلان دانشگاهی تاكید نمود.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، امیرطه نوروزی كارآفرین مهندسی و مدیر موفق، در حاشیه دومین همایش “برندسازی مهندسی” كه در محل دانشكده معماری دانشگاه آزاد برگزار شد، با اشاره به اینكه بر اساس رسالت شخصی ام معتقدم كه فاكتورهایی وجود دارد كه اگر افراد آنها را درك كنند، می توانند هر كسب و كاری را به نهایت موفقیت برسانند، اظهار داشت: كسب و كارهای مهندسی تشنه این مساله است؛ در مهندسی، همواره این منطق بوده كه حرف اول را زده و هیچگاه كسی حرفِ دلی به زبان نیاورده و نگفته كه قوانین غیرِ منطقی هم در دنیا وجود دارند كه اگر آنها را رعایت و اجرا نماییم، قوی تر خواهیم شد.

وی با اشاره به اینكه خیلی ها بر این باور هستند كه مهندسی رو به افول بوده و در درآمدهای حاصل به مشكل برخورده است، اضافه كرد: علت این امر، آن است كه این افراد می خواهند صرفاً با دو دو تا چهارتا، منطق های مهندسی را بالا بیاورند. در حالیكه معتقدم می توان در چنین همایش هایی، در كنار علم مهندسی و اعداد و ارقام، به مخاطبان تصریح كرد كه باید یكسری علوم نوین را هم بدانند كه مكمل مدرك تحصیلی شان است.
نوروزی بازدهی اولین همایش را كه سال قبل برگزار شد، خوب و موفق ارزیابی كرد و افزود: امیدوارم در همایش امسال چند برابر بیشتر از سال قبل، شاهد ظهور آدم های موفق در جامعه باشیم.
این مدیر موفق خطاب به دانشجویان و فارغ التحصیلان جویای كار، اظهار داشت: به مدرك قانع نباشید و صرفاً به آن اكتفا نكنید! چون كه مدرك شرط لازم است، اما كافی نیست. آنچه كه در كنار مدرك تحصیلی برخورداری از آن لزوم دارد، مهارت هایی شامل مهارت های شغلی و غیر شغلی است كه در هیچ دانشگاهی آنرا آموزش نمی دهند. باید به این باور برسید كه در كنار آموزش های دانشگاهی و آكادمیك، در دوره های آموزشیِ تكمیلی هم حضور یافته و به دنبال چیزی باشید كه بازار كار به آن نیاز داشته و تشنه آن است.
وی به حجم زیاد آگهی های استخدامی شركت ها و ادارات و … اشاره نمود و درباره علت طولانی شدن روندِ جذب نیروی انسانی، اظهار نمود: شاهدیم كه آگهی های بسیاری منتشر می شود، اما شركت ها تا مدت ها نمی توانند نیروی مورد نیاز خویش را جذب كنند؛ چون كه نیروی انسانیِ جویای كار، از توانایی و مهارت لازم برخوردار نیست.

نوروزی با اشاره به امكان دسترسی ساده به اطلاعات در دنیای امروز اظهار داشت: حالا در دنیایی زندگی می نماییم كه دسترسی به اطلاعات به راحتی صورت می گیرد و با دو كلیك، ضمن دستیابی به منابع و مراجع موثق، اطلاعات مورد نیاز استخراج می شود. ازاین رو افراد جویای كار با پرهیز از تنبلی، فقط به آموزش در دانشگاه اكتفا نكنند.
وی ادامه داد: در این همایش تكنیك هایی نظیر مهارت های ارتباطی، ذهنی، رزومه نویسی، مصاحبه استخدامی، قراردادنویسی، زبان بدن و قوانین و قواعد موفقیت و كارآفرینی آموزش داده می شود؛ چون كه امروز، این مهارت ها، نیازهای حیاتی برای افراد جویای كار و یا كارآفرینی محسوب می شوند.
وی با اشاره به اینكه فارغ التحصیلان باید بیاموزند كه چطور خودشان و مهارت هایشان را عرضه داده و معرفی كنند و ما در همایش هایی از این جنس، بر خودباوری افراد تاكید داریم، ضمن اشاره به اینكه در دانشگاه یك سری مسائل به دانشجو انتقال نمی یابد و بنابراین افراد بعد از فارغ التحصیلی، با مشكل كار مواجه می شوند، افزود: امروز با تولید محصولات ویدیوئی و مالتی مدیا، تا حدودی فاصله بین بازار كار و دانشگاه پر شده است.