قائم مقام شركت فرودگاه ها اعلام كرد: باند فرودگاه خرم آباد بسته شد، سایر فرودگاه ها عملیاتی هستند

به گزارش مدیرسا قائم مقام مدیرعامل شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در امور فرودگاهی جدیدترین وضعیت فرودگاه های كشور بعد از وقوع سیل اخیر را شرح داد.
حسین اسفندیاری در گفتگو با ایسنا، با اشاره به این كه وقوع سیل اخیر باعث ورود آب به فرودگاه خرم آباد شده است، اظهار نمود: با عنایت به این كه وقوع سیل در كنار فرودگاه خرم آباد رخ داده متأسفانه نتوانستند مانع از ورود آب به فرودگاه شوند و مسیر سیل را مهار كنند. ازاین رو آب تا ارتفاع ۳۰ الی ۴۰ سانتی متری روی باند فرودگاه قرار گرفته است اما خوشبختانه دستگاه ها آسیبی ندیده اند و ماشین آلات زمینی به قسمت های مرتفع منتقل شدند.
قائم مقام مدیرعامل شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در امور فرودگاهی افزود: علیرغم قطع بارندگی اما احتمال وقوع سیل بسیار بالاست و باید در این رابطه كاملاً آماده بود. باند فرودگاه خرم آباد ۳۰ الی ۴۰ سانتی متر زیرآب رفته است هرچند كه برای كمك های امدادی مشكلی در این راستا وجود ندارد و هلی كوپترها امكان ورود و پرواز دارند. امیدوار هستیم سیلی كه از رودخانه های بیرون فرودگاه طغیان كرده است مهار شود و مجدداً بتوانیم باند را برای انجام پروازها آماده نماییم.
وی با تاكید بر این كه سایر فرودگاه های كشور مشكلی برای انجام پروازها ندارند و شرایط عملیاتی در آنها برقرار است، تصریح كرد: در مورد فرودگاه ایلام هم مشكلی وجود ندارد هرچند كه زیرساخت های فیبر نوری شهر صدمه دیده است كه مربوط به فرودگاه نیست.
اسفندیاری درباره تأخیر پروازها در چنین شرایط جوی هم اظهار نمود: با عنایت به شرایط آب و هوایی، تأخیر پروازها به علت دید كم و حتی دید صفر اجتناب ناپذیر است این مساله باعث بسته شدن سایر فرودگاه های كشور نشده است و فعالیت ها طبق روال انجام می شود.
قائم مقام مدیرعامل شركت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در امور فرودگاهی افزود: شركت های هواپیمایی با عنایت به وضعیت مسیر و مسائل فنی هواپیما برنامه های پروازی خویش را مدنظر قرار می دهند؛ هرچند امكان دارد كه به علل فنی و یا وضعیت نامناسب جوی مجوز برخی پروازها صادر نشود.
وی با تاكید بر این كه مسافران باید در چنین شرایط خاص آب و هوایی از وضعیت پرواز خود اطمینان حاصل كنند، اظهار داشت: مسافران برای اطمینان از انجام پرواز خود و زمان دقیق آن در چنین شرایط جوی باید از راه شماره تماس اطلاعات پرواز فرودگاه ها بدون پیش شماره، عدد ۱۹۹ را شماره گیری كنند و از آخرین وضعیت پرواز در شهر مذكور از مبدا به مقصد آگاه شوند.