تكمیل آزاد راه رشت-قزوین ۲ سال دیگر

مدیرسا: رئیس سازمان برنامه و بودجه از تكمیل ۸ كیلومتر باقیمانده آزادراه رشت-قزوین تا كمتر از ۲ سال آینده آگاهی داد.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست پیگیری روند اجرای این پروژه اظهار نمود: هشت كیلومتر باقی مانده از آزادراه قزوین به رشت به سبب محدود و باریك بودن مسیر كنونی موجب ایجاد بار ترافیكی در تمامی بخش های این محور شده و برای مسافرانی كه گیلان را بعنوان مقصد سفر انتخاب نموده اند مشكلاتی را به همراه می آورد.
وی با اشاره به اینكه از طرف دولت برنامه ریزی های خوبی در جهت حل این مشكل صورت گرفته است اظهار داشت: امیدواریم كه بتوانیم با فوریت و سرعت بخشی به اجرای پروژه هشت كیلومتر باقی مانده آزادراه، رضایت هموطنانمان را فراهم آوریم.
نوبخت اضافه كرد: برای اتمام هشت كیلومتر باقیمانده آزادراه رشت-قروین ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده و دو پیمانكار به صورت همزمان چهار كیلومتر پروژه را راه اندازی می كنند.
وی با اشاره به اینكه یك پیمانكار از مسیر منجیل و دیگری از مسیر رودبار فعالیت خودرا آغاز نموده اند اشاره كرد: امیدواریم پروژه مذكور را در مدت كمتر از دو سال به اختتام برسانیم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به توافقات صورت گرفته و پیگیری های مستمر در راه اجرای پروژه، از مسئولان دستگاه های اجرایی مرتبط خواست تا دلسوزانه و مسئولان برای اتمام این پروژه تلاش كنند.
اتمام پروژه طبق برنامه زمان بندی مستلزم تامین اعتبار است
سالاری، استاندار گیلان باز در این جلسه اظهار نمود: به جهت اینكه پروژه در زمان بندی اعلام شده از طرف دولت به بهره برداری برسد، باید هرچه زودتر نسبت به تامین اعتبارات لازم در موعد مقرر اقدام نمود.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به جلسه ای كه در اسفندماه سال قبل برای تقسیم كار به منظور رفع معارض در راه هشت كیلومتر باقی مانده آزاد راه برگزار شد، بیان كرد: در این نشست مقرر شد كه فهرستی از اماكنی كه معارض شناخته می شوند تهیه و اقدامات لازم برای رفع آن صورت گیرد كه این اقدام سبب سرعت بخشی به انجام فعالیت های عمرانی و سهولت اجرا از طرف پیمانكار می شود.