توسط یكی از شركتهای مستقر در شهرك علمی و تحقیقاتی اصفهان انجام شد توسعه كسب وكار با سامانه های اینترنتی مكان مند

مدیرسا: مهندسی سیستم های اطلاعات مكانی، یكی از شاخه های مهندسی نقشه برداری است. این گرایش با بهره گیری از تلفیق تكنولوژی اطلاعات مكانی و فناوری اطلاعات بستر مناسب در امتداد تعامل سازنده اطلاعات توصیفی و داده های مكانی را برای افراد و سازمان ها به وجود می آورد.
فرشاد احمدی، مدیر عامل یكی از شركت های دانش بنیان مستقر در شهرك علمی و تحقیقاتی اصفهان در گفت و گو با ایسنا، اظهار نمود: سامانه های اطلاعات مكانی و كاربرد سیستم های GIS در مدیریت شهری یك روش بهینه در توسعه كسب و كارها است. محصولات این شركت نیز در حوزه شهرداری ها، معابر، املاك و اماكن با استفاده از تكنولوژی وب و موبایل بیشترین كاربرد را دارد.
وی ادامه داد: بخش دیگری از فعالیت ها به كاربرد سیستم های اطلاعات مكانی در بخش های بانكی اختصاص یافته و توسعه سامانه های اطلاعات جغرافیایی با استفاده از استانداردهای جهانی متن باز (OSGEO) از دیگر فعالیت های این شركت است.
مدیر عامل این شركت دانش بنیان با معرفی دیگر محصولات این شركت، اظهار داشت: یكی از محصولات در زمینه مدیریت نامگذاری اماكن و معابر است كه ۱۶ شهرداری از این محصول استفاده می نمایند. این محصول تمام پروسه نام گذاری اماكن و معابر شهرها را پوشش می دهد.
وی افزود: گستره فعالیت این محصول مبتنی بر نقشه شهر از مرحله درخواست توسط شهروندان و نهادها است و تمام مراحل اداری تا مرحله نصب تابلو را در چارچوب كارتابل در برمی گیرد.
احمدی اظهار نمود: سیستم مدیریت روسازی معابر (PMS) یكی دیگر از تولیدات شركت است كه شامل مكانیزه كردن گردش كار و فعالیت ها در زمینه نگهداری و مرمت آسفالت معابر از مرحله شناسایی و سنجش اتوماتیك خرابی با استفاده از دستگاه های دوربین و اپلیكیشن موبایل، ارزیابی، اولویت بندی، پیش بینی، بودجه بندی، ارجاع و مرمت خرابی را در بستر GIS و نقشه معابر انجام می دهد.
وی افزود: این سامانه در دو كلانشهر اصفهان و شیراز، نصب و قراردادهای برداشت خرابی های آسفالت منعقد شده است. با استفاده از این سامانه و سیستم برداشت مكانیزه در مدت زمان مناسب با هزینه كم تمام خرابی های آسفالت معابر شهر برداشته و به صورت آنلاین این مراحل وارد سیستم می شوند و مورد ارزیابی قرار می گیرند و با اولویت بندی و بودجه بندی برای اجرا به شهرداری ها داده می شوند.
مدیرعامل این شركت دانش بنیان اضافه كرد: استفاده از سامانه PMS در شهرداری ها موجب كاهش هزینه های سالانه نگهداری و مرمت و افزایش طول عمر آسفالت معابر می شود.
احمدی اشاره كرد: Web-GIS محصول دیگر با كاربرد عمومی برای نگهداری و مدیریت اطلاعات مكانی مورد نیاز سازمان ها است.
وی درباب تولید محصول جدید، اشاره كرد: تولید سامانه GeoBI با همكاری یكی از بانكهای مهم كشور در زمینه سیستم اطلاعات مكانی هوشمند بانك آغاز و نسخه اول آن به راه افتاده است. نسخه كامل این سامانه تا ابتدای سال آینده به سیستم بانكی كشور ارائه می شود.

منبع: