یك مسئول مطرح كرد فعالیت ۱۰۰۰ واحد تولید كیف و كفش چرم در همدان

به گزارش مدیرسا رئیس اتحادیه كیف و كفش چرم همدان با اشاره به اینكه این رسته شغلی به تنهایی می تواند مشكل اشتغال استان را برطرف كند، اظهار داشت: خوشبختانه با سابقه قدیمی و استادكاران با تجربه و خوبی كه داشته هم اكنون ۱۰۰۰ واحد تولید كیف و كفش چرم با ۶۰۰۰ نیروی كار در همدان مشغول به فعالیت است.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، احمدگازرانی در آئین افتتاح بزرگترین كارخانه تولید كفش زنانه غرب كشور در شهر همدان، اظهار نمود: اولین كارخانه چرم به صورت ماشینی و صنعتی در سال ۱۳۱۱ در جهت تأمین چرم كشور و با هدف صادرات به تمام دنیا درشهر همدان بوجود آمد.
وی با اشاره به اینكه همدان بعنوان قطب چرم در كشور مطرح بود، اضافه كرد: در صورتیكه به آموزش این رسته توجه گردد قطعا ظرفیت اشتغال صنعت كیف و كفش به ۲ برابر افزایش خواهد یافت.
گازرانی افزود: امروز خریدارانی از شهرهای مختلف كشورمان و از كشورهای مختلف همچون عراق، پاكستان، كردستان عراق، افغانستان و لبنان برای تهیه تولیدات استان همدان در این استان حضور می یابند كه باید از این فرصت به دست آمده برای ارتقا كیفیت و افزایش رونق تولید و جذب بازارهای جدید تلاش نماییم.
نبود استادكار متخصص؛ یكی از ضعف های صنعت كیف و كفش
رئیس اتحادیه كیف و كفش چرم همدان با اشاره به اینكه یكی از ضعف های این رسته شغلی نبود استادكار متخصص است، بیان كرد: فعالان این عرصه برای گرفتن استادكار و كارگر متخصص مشكل دارند كه این مورد می طلبد به بحث آموزش توجه بیشتری شود.
وی با تاكید بر اینكه تولیدكنندگان و اصناف یكی از اركان اصلی اقتصاد كشور هستند، اظهار نمود: تولیدكنندگان و اصناف بدون داشتن باری بر دوش دولت نقش مهمی در اشتغال دارند.
گازرانی با اشاره به اینكه حضور در نمایشگاه های دوره ای مشكل فروش را حل كرده است، خاطرنشان كرد: خوشبختانه این رسته و شغل با تمام مشكلات موجود همچون كمبود مواد اولیه، افزایش قیمت و ضعیف شدن قدرت خرید مردم در كارخانه ها و كارگاه ها هیچ اجناس دپو شده ای نداریم و تا چند ماه آینده صورت فروش محصولات در اغلب واحدهای تولیدی دیده می شود.
ایجاد ۴۰۰ شغل در كارخانه تولید كفش زنانه
عضو هیئت مدیره اتحادیه كیف و كفش همدان و مدیرگروه تولیدی كفش آرمینا هم در ادامه با اشاره به اینكه این واحد تولیدی بزرگترین تولیدكننده كفش زنانه در غرب كشور است، اظهار داشت: هم اكنون در این واحد تولیدی ۲۰۰ نیروی كار مشغول به فعالیت هستند.
پرویز موقر پاك با تاكید بر كیفیت و نوآوری در تولیدات، اظهار نمود: واحد تولیدی آرمینا روزانه ۱۰۰۰ جفت كفش زنانه با كیفیت تولید می كند.
وی با اشاره به اینكه ۳۰۰ مدل كفش در این واحد تولید می شود، تصریح كرد: هم اكنون با فعال شدن بزرگترین واحد تولید كفش زنان در همدان شاهد اشتغال حدود ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم هستیم.