توصیه وزیر راه و شهرسازی به خریداران مسكن: در شرایط هیجانی بازار، خرید نكنید

به گزارش مدیرسا وزیر راه و شهرسازی با تاكید بر اینكه سوداگری و دلالی آفت بخش مسكن می باشد، اظهار نمود: شرط عقل این است كه متقاضیان خرید مسكن در شرایط هیجانی ایجاد شده، خویشتن داری كنند و تا آرام شدن اوضاع خریدی انجام ندهند.
به گزارش مدیرسا به نقل از ایسنا، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی قبل از ظهر امروز (چهارشنبه)در حاشیه جلسه هیأت وزیران در جمع خبرنگاران به بیان توضیحاتی درباره انتشار خبری در خصوص حذف اسامی متقاضیان مسكن مهر پرداخت و اظهار داشت: متقاضیانی كه در مهلت مقرر قانونی مبادرت به ثبت نام و پرداخت وجه تعیین شده كردند هم اكنون با مشكلی مواجه نمی باشند.
وی تصریح كرد: آن دسته از متقاضیانی كه پس از تاریخ اعلام شده وجوه مربوطه را آن هم به مقداری كمتر از میزان مقرر از راه سامانه واریز كرده اند، با مشكلاتی رو به رو شده اند. ما به علت آنكه به این افراد كه عمدتاً هم متقاضیان دریافت مسكن مهر در پردیس هستند، كمك نماییم، اعلام كردیم كه آنها می توانند به واحدهای باقی مانده در پرند و هشتگرد منتقل شوند و برای دریافت این واحدها ثبت نام نمایند.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه در پاسخ به پرسش دیگری درباره استمرار فعالیت سایت هایی كه مبادرت به انتشار قیمت های غیرواقعی مسكن می كنند، اظهار داشت: در اینباره ما با وزارت ارتباطات و همینطور پلیس فتا هماهنگی هایی انجام داده ایم تا این نهادها مبادرت به كنترل شرایط كنند چون كه قیمت هایی كه از راه این سایت ها اعلام می شود هیچ مبنای كارشناسی ندارد و فقط منطبق بر یكسری عملیات روانی است كه از خارج از كشور و در جهت مختل كردن زندگی مردم هدایت می شود.
اسلامی با اشاره به اینكه متأسفانه همواره تلاطمی كه در بازار مسكن وجود دارد، مربوط به این بخش نیست، اظهار نمود: سوداگری و دلالی آفتی بزرگ بر جان مملكت است كه در همه بخش ها هم وجود دارد و به زندگی مردم صدمه می زند؛ مسكن هم به تبع همین وضعیت گرفتار سوداگری و آفت دلالی است.
وی افزود: مردم باید متناسب با وضع موجود، در شرایط بسیار بحرانی و غیرواقعی احتیاط كنند، خرید نكنند و اجازه دهند تا شرایط بازار مسكن آرام شود. مردم باید از تصمیم گیری در وضعیت هیجانی اجتناب كنند. شرط عقل این است كه هر كسی در شرایط هیجانی ایجاد شده، خویشتن داری كند و خریدی انجام ندهد تا اوضاع آرام شود و وضعیت واقعی خویش را پیدا كند.
وزیر راه و شهرسازی همینطور در پاسخ به پرسشی درباره جزئیات پرداخت وام به زوج های جوان اظهار داشت: این وام با افزایشی كه از جانب شورای پول و اعتبار انجام شد، ۶۰ درصد افزایش یافت و به ۱۶۰ میلیون تومان رسید. همینطور ۸۰ میلیون تومانی كه برای شهرهای بزرگ پرداخت می شد، به ۱۲۰ میلیون تومان افزایش یافت كه این میزان كه برای شهرهای كوچك ۶۰ میلیون تومان بود به ۱۰۰ میلیون تومان تبدیل شد.
اسلامی تصریح كرد: ما به دنبال وضعیتی هستیم كه چنانچه كسی توان پرداخت اقساط بیشتری را ندارد بتواند با سازنده و بانك عامل خود توافق كند و وام بیشتری دریافت نماید.